Офіційний веб-сайт
Пошук

 

   Мукачівщина запрошує!

 

  

        


 


 

На головну / Соціальна сфера

Культура


Підсумки другого засідання комісії по конкурсному добору на посади керівників заклдів культури  Мукачівського району.

17 серпня  о 10:00 год.  у  Мукачівській районній державній адміністрації (каб.216)  відбулося  друге засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посади:Директора районного будинку культури;

Директора Мукачівської районної централізованої бібліотечної системи;

Директора Будинку культури смт.Чинадійово;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Санаторна,94;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Фрунзе,4;

Директора Будинку культури с.В.Лучки;

    За  результатами  голосування  конкурсна  комісія   вирішила:

  - рекомендувати  відділу культури Мукачівської  райдержадміністрації  призначити   Дорш Ганну Юріїївну  на посаду директора централізованої бібліотечної системи, як таку що успішно пройшла конкурс

- рекомендувати  відділу культури Мукачівської  райдержадміністрації  призначити  Горват  Ганну Іванівну  на посаду директора районного будинку культури , як  таку що успішно пройшла конкурс

- рекомендувати відділу культури Мукачівської райдержадміністрації призначити  Пацан Олену Іванівну  на посаду  директора Будинку культури с.В.Лучки, як  таку що успішно пройшла конкурс

- рекомендувати відділу культури Мукачівської райдержадміністрації призначити   Маринець Наталію Василівну на посаду директора Будинку культури сел.Чинадійово, як  таку що успішно пройшла конкурс

- рекомендувати відділу культури Мукачівської райдержадміністрації призначити   Туряницю Ірину Андріївну  на посаду зав.клубом сел.Чинадійово, вул.Санаторна,94, як  таку що успішно пройшла конкурс

- рекомендувати відділу культури Мукачівської райдержадміністрації призначити   Кобаска Марію Федорівну на посаду зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Фрунзе,4, як  таку що успішно пройшла конкурс.

Відео другого засідання конкурсної комісії  можна переглянути Тут:

 

 

Проведено перше засідання конкурсної комісії.

16 липня  цього року о 10.00  у примішенні Мукачівської районної державної адміністрації (каб.216)  пройшло перше засідання конкурсної комісії  з проведення конкурсного добору на посади директорів закладів кльтури району, на якому члени комісії  розглядали документи конкурсантів на відповідність кваліфікаційним вимогам.

Відео першого засідання конкурсної комісії можна переглянути ТУТ:

Результати  розгляду документів були повідомлені конкурсантам в режимі телефонного звязку.

 

 

Друге засідання конкурсної комісії

17 серпня (середа) о 10:00 год.  у  Мукачівській районній державній адміністрації (каб.216)  розпочнеться друге засідання конкурсної комісії з проведення конкурсного добору на посади:

Директора районного будинку культури;

Директора Мукачівської районної централізованої бібліотечної системи;

Директора Будинку культури смт.Чинадійово;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Санаторна,94;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Фрунзе,4;

Директора Будинку культури с.В.Лучки;

Під час проведення другого засідання кандидати на керівні посади презентуватимуть власні проекти програм розвитку закладів культури на один і п'ять років та матимуть співбесіду з членами конкурсної комісії.

Шляхом голосування комісія прийме відповідне рішення, результати якого буде оприлюднений на офіційному сайті Мукачівської районної державної адміністрації у рубриці “Культура” .

 

Перше засідання конкурсної комісії.

Відповідно до законодавчого нововведення (Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури”) відділ культури Мукачівської районної державної адміністрації  повідомляє:

16 серпня 2016 року  о 10:00 год. у приміщенні  Мукачівської районної державної адміністрації (каб.216) відбудеться перше засідання, на якому конкурсна комісія розглядатиме документи конкурсантів на відповідність кваліфікаційним вимогам. Кандидатам результати розгляду невідкладно будуть повідомлені електронною поштою чи іншим способом зв'язку, зазначеним у автобіографії.

Про дату, час та місце проведення другого засідання конкурсної комісії буде повідомлено згодом.

 

Інформація про умови праці керівника та відомості про матеріально-технічну базу закладу.

На виконання Закону України “Про культуру” зі змінами, внесеними згідно Закону від 28.01.2016 року №955-VІІІ, відділ культури Мукачівської районної державної адміністрації подає інформацію про умови праці керівників та відомості про матеріально-технічну базу закладів культури на керівні посади яких оголошено конкурс:

 

Районний Будинок культури (м. Мукачево,  вул. Кутузова, 14)

 

- режим роботи: понеділок-п’ятниця, 08:00 - 17:00 год.

- вихідні дні: субота-неділя

- обідня перерва: 12:00 - 13:00 год.

- ненормований робочий тиждень.

- посадовий оклад - 2 690, 00 грн.

2. Мукачівська районна централізовано бібліотечна система (м. Мукачево,  вул.Червоноармійська,58)

- режим роботи: понеділок-п’ятниця, 08:00 - 17:00 год.

- вихідні дні: субота-неділя

- обідня перерва: 12:00 - 13:00

- ненормований робочий тиждень.

- посадовий оклад – 3057,00 грн.

3. Будинок культури смт.Чинадійово (смт.Чинаійово  вул. Волошина,  45)

- режим роботи: вівторок - неділя, 13:00 - 22:00 год.

- вихідні дні: понеділок         

- обідня перерва: 16:00 - 17:00 год.

- ненормований робочий тиждень.

- посадовий оклад – 2512,00 грн.

4. Клуб смт.Чинадійово,вул.Санаторна,94

- режим роботи: вівторок - неділя, 13:00 - 22:00 год.

- вихідні дні: понеділок         

- обідня перерва: 16:00 - 17:00 год.

- ненормований робочий тиждень.

- посадовий оклад – 2261,00 грн.

 

5. Клуб смт.Чинадійово,вул.Фрунзе,4;

- режим роботи: вівторок - неділя 13:00 - 22:00 год.

- вихідні дні: понеділок         

- обідня перерва: 16:00 - 17:00 год.

- ненормований робочий тиждень.

- посадовий оклад – 2261,00 грн.

 

6. .Будинок культури с.В.Лучки (с.В.Лучки вул.Гагаріна,35)

- режим роботи: вівторок – неділя , 13:00 - 22:00 год.

- вихідні дні: понеділок         

- обідня перерва: 16:00 - 17:00 год.

- ненормований робочий тиждень.

- посадовий оклад – 2261,00 грн.

 

7. Клуб с.В.Лучки ,(с.В.Лучки вул.Головна  72 а)

- режим роботи: вівторок - неділя, 13:00 - 22:00 год.

- вихідні дні: понеділок         

- обідня перерва: 16:00 - 17:00 год.

- ненормований робочий тиждень.

- посадовий оклад – 2261,00 грн.

 

Механізм запровадження виплат заробітної плати, доплат та надбавок з урахуванням єдиної тарифної сітки розрядів та коефіцієнтів з оплати праці працівників закладів культури бюджетної сфери здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Керівнику закладу надається основна щорічна відпустка - 24 календарні дні, щорічна додаткова відпустка - 4 календарні дні та матеріальна допомога на оздоровлення у розмірі посадового окладу.

Оплата лікарняних листів здійснюється відповідно до чинного законодавства.

 

 

 

Відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури” відділ культури Мукачівської районної державної адміністрації 7 липня 2016 року оголосив конкурс на посади директорівсімох закладів культури району, а саме:

Директора районного будинку культури;

Директора Мукачівської районної централізованої бібліотечної системи;

Директора Будинку культури смт.Чинадійово;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Санаторна,94;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Фрунзе,4;

Директора Будинку культури с.В.Лучки;

Зав.клубом с.В.Лучки,вул.Головна

Прийом документів для участі у конкурсі і формування комісії здійснювався протягом 30 днів з дня оголошення конкурсу у газеті “Панорама” (07.07.2016 р.) та на сайті Мукачівської районної державної адміністрації у рубриці “Культура”

6 серпня 2016 року завершилось подання документів кандидатами на посаду керівника вищевказаних закладів культури району.

Отож, по завершенні прийому документів, претендентів на керівні посади - шестеро. А саме:

Директора районного будинку культури:

-Горват Ганна Іванівна

Директора Мукачівської районної централізованої бібліотечної системи;

-Дорош Ганна Юріївна

Директора Будинку культури смт.Чинадійово;

-Маринець Наталія Василівна

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Санаторна,94;

- Туряниця Ірина Андріївна

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Фрунзе,4;

-Кобаска Марія Федорівна

Директора Будинку культури с.В.Лучки;

- Пацан Олена Іванівна

Для участі у конкурсі претендентам необхідно було подати: заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних, автобіографію, копію документа, що посвідчує особу, копії документів про вищу освіту, два рекомендовані листи довільної форми, мотиваційний лист довільної форми.

Копії особових документів відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», на сайті не публікуватимуться, але за бажанням можна пересвідчитись у наявності цих документів у відділі культури Мукачівської районної державної адміністрації (каб.201).

Зауваження та пропозиції щодо кандидатур на керівні посади у заклади культури Мукачівського району  як від фахівців галузі, так і від представників громадськості – приймаються до 16 серпня 2016 року на поштову ( 89600 м. Мукачево, вул.Августина Штефана 21, відділ культури, каб.201) або електронну адресу (kultur.mu@gmail.com).

 

 

 

 

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження контрактної форми роботи у сфері культури та конкурсної процедури призначення керівників державних та комунальних закладів культури», керуючись п.9 ст. 36, ст. 492 Кодексу законів про працю України, листом управління культури облдержадміністрації від 07.06.2016 № 01-12/600-03/2, з метою визначення переможців наказом відділу культури Мукачівської райдержадміністрації №38 від 02.08.2016     затверджено склад конкурсної комісії  для проведення конкурсного добору на посади  керівників закладів  культури  Мукачівського району.

Вашій увазі подаємо персональний склад конкурсної комісії:

 

Персональний склад конкурсної комісії для проведення конкурсного добору на посаду директора Мукачівської районної централізованої бібліотечної системи:

 

Копча Ольга Миколаївна

головний спеціаліст відділу культури райдержадміністрації

Грищук Єлізавета Павлівна

методист районного будинку культури

Волошин Тетяна Іванівна

директор Великолучківської ДШМ

Немеш Лілія Михайлівна

голова райкому профспілки працівників культури району

Грищук Людмила Мирославівна

бухгалтер централізованої бухгалтерії вдділу культури

Репинець Наталія Михайлівна

зав.клубом с.В.Визниця

 

Персональний склад конкурсної комісії для проведення конкурсного добору на посади:

директора районного Будинку культури,

директора Будинку культури смт.Чинадійово,

зав.клубом смт. Чинадійово, вул.Санаторна,94

зав.клубом смт.Чинадійово, вул.Фрунзе,4

директора Будинку культури с.В.Лучки,

зав.клубом с.В.Лучки,вул.Головна

 

Копча Ольга Миколаївна

головний спеціаліст відділу культури райдержадміністрації

Грищук Єлізавета Павлівна

методист районного будинку культури

Мейсар Катерина Карлівна

 

заступник директора Ракошинської ДШМ

Немеш Лілія Михайлівна

голова райкому профспілки працівників культури району

Грищук Людмила Мирославівна

бухгалтер централізованої бухгалтерії вдділу культури

Петерлик Валентина Павлівна

зав.філією бібліотеки с.Кленовець

 

 

 

 

20 червня 2016 року

 

Відділ культури  Мукачівської районної державної адміністрації оголошує конкурс на посади:

 

Директора районного будинку культури;

Директора Мукачівської районної централізованої бібліотечної системи;

Директора Будинку культури смт.Чинадійово;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Санаторна,94;

Зав.клубом смт.Чинадійово,вул.Фрунзе,4;

Директора Будинку культури с.В.Лучки;

Зав.клубом с.В.Лучки,вул.Головна;

Для участі в конкурсі необхідно:

- подати заяву про участь у конкурсі з наданням згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних";

- автобіографію, що містить прізвище, ім’я та по батькові, число, місяць, рік і місце народження, інформацію про громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду (заняття), місце роботи, громадську роботу (у тому числі на виборних посадах), контактний номер телефону та адресу електронної пошти чи іншого засобу зв’язку, відомості про наявність чи відсутність судимості;

- копію документа, що посвідчує особу, копії документів про вищу освіту;

- два рекомендаційні листи довільної форми;

- мотиваційний лист довільної форми.

Зазначені документи надсилаються на поштову адресу:  89600, м.Мукачево,вул. вул.Штефана Августина, 21,  відділ культури  та електронну адресу e-mail: kultur_mu@mail.ru   

Прийом документів для участі в конкурсі та формування конкурсної комісії здійснюються протягом 30 днів з дня оголошення конкурсу.

Додатково просимо подати копії документів про трудову діяльність та проекти програм розвитку відповідного закладу культури на один і п’ять років.

Відповідно до вимог  статті 21 Закону України "Про культуру" відділ культури приймає пропозиції від громадських організацій у сфері культури  

 

 

Діяльність галузі культури в 2015 році

 

   Основними завданнями відділу культури  є:

- реалізація державної політики  в  галузі культури і мистецтва;

- забезпечення вільного розвитку культурно-мистецьких процесів;

- доступності усіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина;                       

- сприяння відродженню та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності національних меншин;

- сприяння збереженню культурної спадщини.

В цій роботі  відділ  культури керується  законами  України,  указами  Президента  України,  постановами  та  розпорядженнями,  дорученнями  Кабінету Міністрів  України,  наказами Міністерства  культури  України,  рішеннями  та  розпорядженнями  органів місцевої  влади.

 У січні місяці 2015 року проведено  VІI регіональний фестиваль вертепних дійств та колядницьких груп «Ходімо разом у Віфлеєм».                         Бетлегеми Будинку культури  с.Макарьово прийняли участь у обласному фестивалі щедрувальних  колядницьких та вертепних дійств «Коляди в Старому селі» в місті Ужгороді.

        14 березня  в м. Хуст пройшов УІ- ий відкритий  фестиваль-конкурс стрілецької пісні «Красне поле», в якому прийняли участь дует Марина Лавра та Олександр Зейкан.

         Мережа бібліотек становить 62 бібліотеки, які об’єднані  в  централізовану бібліотечну систему. Діяльність бібліотек  спрямована на вдосконалення основних функцій: задоволення інформаційних, загальнокультурних та освітніх потреб населення району, сприяння духовному розвитку підростаючого покоління, розвитку творчих здібностей, проведення дозвілля.

         Протягом 2014 року бібліотеками надано послуг понад  53 000  користувачам, книговидача становить понад 1000115 примірників документів. До бібліотек району надійшло понад  3140  примірників видань. Аналіз  статистичної  звітності свідчить про те,  що  сільські  бібліотеки  у  2014 роцi в середньому отримали  по  50  примірників  книг.     

  Протягом року бібліотеками району організовано ряд просвітницьких заходів, що сприяли утвердженню української державності, відродженню народних традицій і звичаїв. Працівниками бібліотечних закладів проведено літературний вечір, присвячений  95-річчю від дня народження видатного поета, прозаїка, перекладача Семена Панька, вихідця із с.Чопівців та історичну годину  з нагоди відзначення 140-річчя з дня народження Гіядора Стрипського, прозаїка, перекладача, фольклориста вихідця с.Шелестова.            

   Традиційними осередками розвитку аматорського мистецтва та організації дозвілля населення, і особливо у сільській місцевості, є клубні заклади, що діють з метою створення  умов для самодіяльної творчості, любительських об'єднань, духовного розвитку, формування громадської думки, задоволення культурних потреб селян. Їх дії спрямовані на відродження, популяризацію народних традицій, звичаїв та обрядів, розвиток народної творчості, організацію змістовного дозвілля населення. На сьогодні в районі функціонує  71 клубна установа . При  клубних  закладах  діють 423  клубних формувань, в них 4524 учасників, 326 колективів художньої самодіяльності, до участі в яких задіяні 3634 учасників,  76  любительські  об’єднання  та  клуби  за  інтересами, в  яких  832  учасників.   

      Для подальшого  розвитку усіх видів і жанрів аматорського мистецтва, традиційної народної культури, створення нових і зміцнення існуючих гуртків і колективів народної творчості, залучення до них учасників,  підвищення художнього рівня аматорського мистецтва, збагачення  репертуару  відділ культури  райдержадміністрації організовує  проведення  оглядів народної творчості  всіх клубних установ району на  конкурсній основі  з  різних  жанрів,  які стали  щорічним традиційним святом 

     На  сьогоднішній день в районі діють 3 дитячі школи мистецтв, це: Чинадіївська ДШМ (філія с.Залужжя);В.Лучківська (філія с.Н.Давидково, с.Дерцен), Ракошинська, в яких  навчається  біля 966 учнів,  а саме:  Ракошинська дитяча школа мистецтв – 226 учнів, Чинадіївська школа – 318 учнів,  В.Лучківська дитяча школа мистецтв – 420 учнів. Навчальний процес забезпечують  116 викладачів, а саме: Чинадіївська ДШМ – 32 викладачів, Ракошинська ДШМ – 21 викладачів  , В.Лучківська ДШМ  - 47 викладачів. 

      З метою виконання завдань, що стоять перед ДШМ, та забезпечення найбільш сприятливих умов для розвитку інтересів і здібностей учнів в школах створені різні відділення (музичні, хореографічні, театральні та інші)  та відділи (фортепіанний, народних інструментів, струнно-смичкових інструментів, духових та ударних інструментів, образотворчого мистецтва, класичного та народного танцю та інші). У школах естетичного виховання  майже  598   учнів навчаються за музичним напрямком, понад 211 - займаються  образотворчим мистецтвом,  140 – хореографічним, близько 17  учнів - театральним мистецтвом.

Навчально-виховний процес здійснюється за формами індивідуальних та групових занять, контрольних уроків, заліків, академічних концертів, відкритих уроків; фестивалів, лекцій, концертних виступів, звітних концертів, позакласних  заходів. 

            Учні  шкіл  мистецтв є  учасниками  свят, концертів, фестивалів, які організовуються  в районі,  а  також переможцями  обласних  заходів: конкурсів учнівських ансамблів та оркестрів, індивідуальних виконавців, конкурсу хореографічної майстерності, марш-параду духових оркестрів,  конкурсу словацької народної  пісні  «Золотий соловей». Кращі  приймають  участь  в  обласних олімпіадах  та за підсумками навчального  року оздоровлюються  в  літній  школі-таборі обдарованої творчої молоді «Діти, гармонія, мистецтво».                

На утримання установ районного підпорядкування галузі культури Мукачівського району з районного бюджету у 2014 році використано коштів в сумі 12326,5 тис.грн.:

по загальному фонду  - 11873,8 тис. грн,

по спеціальному фонду – 452,7  тис.грн

Порівняно з 2013 роком видатки галузі культури по районному бюджету збільшилися на 3,4 % на  406,4 тис. грн.

             По КФК 110201  «Бібліотеки» на утримання бібліотечних установ району використано 4942,2 тис.грн. Видатки на оплату праці з нарахуваннями становлять – 4459,7 тис.грн. при цьому виплачено  всі обов’язкові виплати згідно законодавства  . Кошти на оплату енергоносіїв затверджено в сумі 147,1 тис. грн., що повністю відповідає потребі . При здійсненні інших видатків враховано потребу коштів  для забезпечення роботи бібліотечних установ району . Бібліотечний фонд поповнено на 55, тис. грн. за рахунок передплати періодичних видань. Враховано також потребу бібліотечних  установ у  стелажах для книг, що виділено  з бюджету району  23,7 тис.грн.

                 По КФК 110204 « Палаци та будинки культури» (Районний будинок культури) використано 591,5 тис. грн. по районному бюджету. На заробітну плату з нарахуваннями витрачено 545,1 тис.грн. із збереженням всіх виплат передбачених чинним законодавством. Потреба у проведенні розрахунків за енергоносії здійснена в повному обсязі , що становить 7,6 тис. грн.. На поточні видатки використано 38,8 тис.грн.

                По КФК 110205 «Школи естетичного виховання дітей» здійснено видатків у 2014 році на суму  6395,1 грн. , з них 5915,5 тис. грн. на оплату праці з нарахуваннями  і збереженням всіх виплат передбачених чинним законодавством. На оплату енергоносіїв витрачено 162,6 тис. , що повністю відповідає потребі в даних коштах. Для забезпечення робочого процесу шкіл мистецтв використано кошти в сумі  315,6 тис. грн., при цьому проведено поточний ремонт Чинадіївської школи мистецтв в сумі – 99,9 тис.грн. На здійснення інших видатків спрямовано 313,5 з яких передбачено  придбання театральних крісел для актового залу Чинадіївської ДШМ в сумі 92,8 тис.грн. та шкільних меблів на суму 6,4 тис.грн.

        По КФК 110502 «Інші культурно- освітні заклади та заходи» на утримання централізованої бухгалтерії використано 300,2 тис. грн .Видатки на заробітну плату та нарахування становлять – 233,6 тис. грн. Протягом 2014 року діяла Програма розвитку  культури і мистецтва на 2014 рік , яку було профінансовано у сумі 12,0 тис. грн.. За рахунок програмних коштів було проведено урочистості з нагоди 200-річчя з Дня народження Т.Г.Шевченко, Дня Конституції України та 23 річниці Незалежності  України.

   Стратегія розв'язання проблемних питань галузі передбачено у Програмі розвитку культури і мистецтва в районі на 2015 рік на яку у 2015 році виділено 100 тис.грн.

 

 

 

Діяльність галузі культури в 2014 році

 

   Основними завданнями відділу культури  є:

- реалізація державної політики  в  галузі культури і мистецтва;

- забезпечення вільного розвитку культурно-мистецьких процесів;

- доступності усіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина;                       

- сприяння відродженню та розвитку традицій і культури української нації, етнічної, культурної і мовної самобутності національних меншин;

- сприяння збереженню культурної спадщини.

В цій роботі  відділ  культури керується  законами  України,  указами  Президента  України,  постановами  та  розпорядженнями,  дорученнями  Кабінету Міністрів  України,  наказами Міністерства  культури  України,  рішеннями  та  розпорядженнями  органів місцевої  влади.

      Проведено ряд  районних заходів, до вшанування учасників бойових дій на території інших держав,  шостий регіональний  фестиваль колядницьких груп  та  вертепних  дійств  „Ходімо  разом  у  Віфлеєм”, в якому прийняло участь 26 колективів в яких задіяно 233 учасників, із них 79 дітей. Колективи відзначено подяками, а кращі нагороджені дипломами.

Цикл заходів проведено до вшанування 200-річчя від Дня народження Тараса Григоровича Шевченка зокрема:

в селі Великі Лучки біля пам’ятника Т.Г.Шевченка  відбулися урочисті заходи  «Збуваються Тарасові пророцтва» та відкриття меморіальної дошки;

на базі Чинадіївської дитячої школи мистецтв проведено тематичний вечір «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…» після завершення святкового тематичного вечора, була відкрита виставка художнього вернісажу, творів про великого Кобзаря учнів та викладачів шкіл мистецтв «І говорило полотно його про муки, мрії і любов…»(ця виставка діє то запрошуємо  Вас її відвідати);

в читальному залі районної бібліотеки проведено літературно-музичний вечір «Образ жінки в життя та творчості Шевченка;

зараз на базі читального залу районної центральної бібліотеки проходить другий етап конкурсу на кращу виставкову роботу серед бібліотек-філій району  присвячену 200-річчю від дня народження Т.Г.Шевченка, переможці районного конкурсу будуть приймати участь в третьому етапі обласного конкурсу  (у всіх цих заходах брало участь керівництво райдержадміністрації);

в закладах культури району проведено урочистості до вшанування 200-річчя від Дня народження Тараса Григоровича Шевченка, форми різні це і дитячі ранки, бібліографічні огляди літератури, тематичні вечори, година спілкування, музично-літературні вечори.

На сьогоднішній день два районні заходи не проведено, але в найближчий час ми проведемо І районний фестиваль Українського художнього слова «Невмируще слово Кобзаря», та виступ учнів та учнівських колективів дитячих шкіл мистецтв по творах композиторах-класиків та сучасних авторів по творчості Т.Г.Шевченка. В кінці року плануємо зробити завершальний етап  святкування 200-річчя від Дня народження Тараса Григоровича Шевченка.

               Прийнято участь в обласних фестивалях зокрема: 12 січня м.Ужгород обласний  музей архітектури та побуту, обласний фестиваль «Вертеп-2014» колядницька  група будинку культури селища Чинадійово,

 15-16 березня  в м. Хуст пройшов У- ий відкритий  фестиваль-конкурс стрілецької пісні «Красне поле», в якому прийняли участь та вибороли призові місця вокальний дует у складі Марії Окс та Лілії Немеш  Ш-місце та солістка Маріанна Окс П місце.

Початкову  спеціалізову мистецьку освіту району складають  Чинадіївська, В.Лучківська  та Ракошинська дитячі школи мистецтв.  Майже  966 учні  залучено до навчання  на  відділах образотворчого, хореографічного, театрального  мистецтва,  фортепіанному  відділі,  відділі народних інструментів,  оркестровому  відділі.

    Щорічно колективи дитячих шкіл мистецтв звітують про свою роботу звітними концертами та досягненнями в конкурсах обласного рівня, відповідно до яких визначається рейтинг результативності кожного закладу. Так на сьогоднішній день проведено 9 обласних конкурсів. Вихованці наших шкіл прийняли участь 8 конкурсах зокрема:

1. В ІУ (заключному) турі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості присвячений творчості Т.Г.Шевченка  номінація «Декоративно-прикладне мистецтво» (урочисте вручення 22.05.14.Чернеча гора  шевченківський національний заповідник)

- Ощипок Дмитро – Ракошино  (викл.Курцеба Г.Т).

2. Обласний конкурс фортепіанних ансамблів

III місце - дует Мелеш Неля та Машіка Рената (Семенова О.І., Іванчо О.М.) – Чинадієво.

3. Обласний конкурс виконавської майстерності учнів молодших класів

II місце - Сербайло Анастасія (скрипка) (Галюк В.І., Погарецькі Н.І.) – Чинадієво

4. Обласний конкурс вокальних ансамблів малих форм

II місце - Кайнц Елізавета, Кайнц Евеліна, Габовда Вікторія, Луканинець Дарина (категорія А) (Фінчак Н.Г,  Дмитрук М.Ю.) – В.Лучки

III місце - Резуненко Віолетта та Газій Ангеліна (дует категорія Б) (Філіп Л.Ю., Шайжина Н.М.)

III місце - Федак Станіслав (категорія С)  (Фінчак Н.Г., Дмитрук М.Ю.)

5. IV обласний конкурс ансамблів та оркестрів духових інструментів

I місце - Сабов Дмитро, Сабов Віктор, Говран Максим (тріо саксофоністів) (Турянчик Б.В., Шелепа Ю.Ю.) – Чинадієво

6. Обласна музично-теоретична олімпіада старших класів

II місце - Кравець Оксана (муз. література) – В.Лучки

III місце - Кунак Анастасія (муз. література) – В.Лучки

7.V обласний конкурс хорового мистецтва

III місце - вокальний ансамбль учнів старших класів (Никитюк О.В., Дмитрук М.Ю.)  – В.Лучки

III місце - хор учнів старших класів (Никитюк О.В., Луканинець М.В.) – В.Лучки.

8. УІІІ обласний дитячо-юнацький конкурс образотворчого мистецтва «Легенди Карпат»

ЧинадівськаДШМ – Пукалін Марія 

РакошинськаДШМ – Яцина Валерія

Номінація «Образотворче мистецтво»:

-ЙовбакАдріана (Чинадіївська ДШМ);

Номінація «Декоративно-прикладне мистецтво»

ОщипокДмитро (Ракошинська ДШМ),

ПукалінМарія Чинадівська ДШМ.

Майже кожного року вихованці шкіл мистецтв приймають участь в обласному конкурсі-фестивалі «Таланти багатодітної сім’ї» (зараз в школах навчається 205 учнів з багатодітних сімей)

I місце -    Кунак Анастасія (вокал) ( Фенчак Н.Г., Дмитрук М.Ю.) – В.Лучки

III місце - Бернік Анна та Попдякуник Анастасія (фортепіанний ансамбль) (Дмитрук М.Ю., Валентир М.Ю.) – В.Лучки

Щороку за підсумками навчального  року кращі учні  оздоровлюються  в  літній  школі-таборі обдарованої творчої молоді «Діти, гармонія, мистецтво».

Показники вступу випускників початкових спеціалізованих  мистецьких навчальних закладів до мистецьких навчальних закладів І-П рівня акредитації за останні три роки:

ЧинадіївськаДШМ:

Ужгородське державне музичне училище ім. Д.Задора  - 4;

Ужгородський коледж культури – 2;

Ужгородський коледж образотворчого мистецтва ім.Ерделі – 4;

Вижницькийколедж образотворчого мистецтва Чернівецької області -2;

ВеликолучківськаДШМ:

Ужгородське державне музичне училище ім. Д.Задора  - 4;

Ужгородський коледж культури – 4;

РакошинськаДШМ:

Ужгородський коледж культури – 3;

Ужгородський коледж образотворчого мистецтва ім.Ерделі – 3;

Проблемні питання:

приміщення для Ракошинської ДШМ, це питання вивчалось і є напрацювання, бувша колгоспна контора є висновок про вартість майна оцінка становить 181тисяча 339 гривень.

Транспортні витрати для перевезення учнів до участі в конкурсах (ці кошти ми закладали в програма розвитку культури на 2014 рік але вона прийнята без фінансування, тут багато нам допоміг відділ освіти).

Відділом культури центральною районною бібліотекою здійснювались заходи щодо удосконалення діяльності бібліотек з метою сприяння оперативному задоволенню інформаційних, духовних та освітніх потреб населенню, наближення до його потреб та задоволення інтересів, забезпечення вільного і необмеженого доступу усіх громадян до інформаційних ресурсів.

Мережа бібліотек становить 62 бібліотеки, які об”єднані  в  централізовану бібліотечну систему. Бібліотеки району в силу своїх можливостей намагаються забезпечити оперативність та комфортність доступу користувачів  до бібліотечно-інформаційних ресурсів, використання новітніх інформаційних технологій.   

Вирішувалось основне завдання – формування, збереження та ефективне  використання  бібліотечних ресурсів. Фонд бібліотечної системи становить 587310 примірників друкованих видань. В 2013 році надійшло 7211 примірників документів. Для придбання нових видань з районного бюджету було виділено 116,767 тис. грн. з них на літературу 64,767 тис.грн. придбано 1347 примірників книг, на періодику 52  тис.грн.  передплачено 61 назву періодичних видань, в середньому на одну бібліотеку 7 видань.                 

Бібліотеками району організовано ряд просвітницьких заходів, що сприяли утвердженню української державності, відродженню народних традицій і звичаїв, вихованню патріотичних почуттів.

Ряд районних заходів було проведено в  центральній бібліотеці іде  підготовка до відзначення циклу заходів до Дня української мови і писемності, районного конкурсу  «Мама,тато,я-читача родина», вже стало традицією відзначення знаменитих людей нашого району. В березні 2014 року на базі районної бібліотеки для дітей був проведений  П етап Всеукраїнського конкурсу «Найкращий читач України 2014», переможці обласного конкурсу цього року в нас немає.

Організаційно-методична робота буде спрямована на вдосконалення  бібліотечної справи, вирішення організаційних проблем функціонування бібліотек в сучасних умовах, забезпечення стратегії їх подальшого розвитку, вивчення та впровадження фахових новацій,  підвищення  якості  технологічних  процесів у бібліотеках,  професійного  рівня  працівників,  надання  консультативної  методичної допомоги  з різних  напрямків  роботи. 

На сьогодні для сільських жителів, бібліотеки залишаються єдиним найдоступнішим джерелом отримання інформації, знань, залучення до цінностей культури, освіти. Однак,  у діяльності бібліотек району залишаються нерозв’язаними проблеми, що суттєво впливають на якість бібліотечного обслуговування.

Матеріально-технічний стан деяких бібліотек незадовільний – це  Н.Давидково, В.Лучки,  Плоскановиця, Н.Коропець, Копинівці, Горонда, Кайданово, Клячаново.

Незадовільними залишаються умови збереження фондів більшості бібліотечних установ: невідповідність санітарно-гігієнічним нормам, незадовільне опалення, підвищена вологість повітря, значна скупченість фондів тощо.

Постійний брак коштів на поповнення фондів (які рекомендовано поновлювати щороку на 10%) призвів до того, що значна їх частина втратила актуальність і не використовується читачами, в той же час вкрай обмежена кількість нової літератури довідкового, енциклопедичного, виробничого, природничого характеру, дитячої літератури. 

Надзвичайно повільно збільшується показник наявності оргтехніки у бібліотеках: лише 13 бібліотек з 62 мають комп’ютери та 11 розмножувальну техніку. Всі ці недоліки негативно позначаються на обслуговуванні користувачів та наданні їм необхідної інформації.

2013 році проведено поточний ремонт приміщення в якому буде розміщена бібліотека-філія с.Залужжя, придбано 12 столів видачі, 10 стелажів для районної дитячої бібліотеки, 40 стільців для читальної зали районної бібліотеки.

 Питання над якими будемо працювати:

- збереження і підтримки ефективного функціонування мережі бібліотек;

- зміцнення матеріально-технічно бази;

- систематичне фінансування на поповнення бібліотечних фондів.

Традиційними осередками розвитку аматорського мистецтва та організації дозвілля населення, і особливо у сільській місцевості, є клубні заклади, що діють з метою створення  умов для самодіяльної творчості, любительських об'єднань, духовного розвитку, формування громадської думки, задоволення культурних потреб селян. Їх дії спрямовані на відродження, популяризацію народних традицій, звичаїв та обрядів, розвиток народної творчості, організацію змістовного дозвілля населення.

Виконанню цих завдань сприяють мистецькі заходи, що проводились і будуть проводитись до кінця цього року, згідно ваших планів роботи на 2014 рік.

На сьогодні в районі функціонує  72 клубних установ із них дві установи відкриті  в цьому році це в селах: Герцівці (Пузняковецької сільської ради) та Грибівці (Бобовищенської сільської ради). При клубних установах в 2013 році було 419 клубних формувань в тому числі: 326  колективів художньої самодіяльності, до участі в яких задіяно 3599 учасників, 76 любительських об'єднань та клубів за інтересами, в яких 868 учасників та 16 самодіяльних дискотек.

Для подальшого  розвитку усіх видів і жанрів аматорського мистецтва, традиційної народної культури, створення нових і зміцнення існуючих гуртків і колективів народної творчості, залучення до них учасників,  підвищення художнього рівня аматорського мистецтва, збагачення  репертуару  відділ культури  райдержадміністрації організовує  проведення  оглядів народної творчості  всіх клубних установ району на  конкурсній основі  з  різних  жанрів,  які стали  щорічним традиційним святом.  Так в квітні місяці цього року проведено нараду по проведенню місцевих творчих звітів, доведений графік проведення,  сподіваємось що ви всі готові і почнемо працювати творчо в цьому напрямку.

Позитивним явищем у розвитку діяльності клубних закладів району є створення краєзнавчих та народознавчих кімнат, кутків, в яких представлено творчі досягнення аматорських колективів, вироби місцевих народних майстрів, матеріали з  історії села. В деяких клубних закладах вони діють це в селах Макарьово, Пістрялово, Н.Грабівниця, Чинадійово, В.Визниця, Обава, Чомонин, Дерцено. Ці матеріали ефективно використовуються при проведенні заходів для прикладу (обласний фестиваль угорської культури який проходив с.Дерцен було зроблено куток старовинного села, при проведенні районного фестивалю «Дерцен-Фест» старовинні костюми одягненні чоловік та жінка із соломи на початку села, як запрошення на фестиваль) і інші форми роботи можуть використовуватись.

Ряд заходів, які передбачались провести  по плану роботи відділу культури на 2014 рік не відбулись. На це є відповідні причини:  

- програма розвитку культури на 2014 рік прийнята без фінансування;

- постанова кабінету Міністрів України від 01.03.2014р. №65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету».

- непрості соціально-економічні умови.

Але сподіваємось, що всі негаразди пройдуть і ми почнемо працювати, бо бюджети усіх рівнів   є непогані.

Фінансово-господарська діяльність:

На утримання установ  галузі культури Мукачівського району з бюджетів усіх рівнів у 2014 році затверджено загальний розмір видатків у обсязі 19113,7  тис. грн.:

по загальному фонду  - 17810,3  тис. грн,

по спеціальному фонду – 1303,4 тис. грн.

На утримання установ районного підпорядкування  на 2014 рік кошторисом доходів і видатків затверджено коштів в сумі 12 653,1 тис. грн.:

по загальному фонду  - 12653,1 тис. грн,

Порівняно з 2013 роком видатки галузі культури по районному бюджету збільшилися на 4,7 % на  569,2 тис. грн.

По КФК 110201  «Бібліотеки» на утримання бібліотечних установ району заплановано 5086,3 тис. грн. Видатки на оплату праці з нарахуваннями становлять – 4659,1 тис.грн. при цьому враховано  всі обов’язкові виплати згідно законодавства  . Кошти на оплату енергоносіїв затверджено в сумі 183,1 тис. грн., що повністю відповідає потребі . При плануванні інших видатків враховано потребу коштів  для забезпечення роботи бібліотечних установ району . Бібліотечний фонд буде поповнено на 55, тис. грн.. за рахунок передплати періодичних видань. Враховано також потребу бібліотечних  установ у  стелажах для книг на , що  з бюджету району виділено 24,0 тис.грн. Передбачено також кошти в сумі  70 тис. грн. для закупівлі будівельних матеріалів на проведення поточних ремонтів  філій-бібліотек.

По КФК 110204 «Палаци та будинки культури» (Районний будинок культури) затверджено 671,3 тис. грн. по районному бюджету. На заробітну плату з нарахуваннями заплановано 611,5 тис. грн. із збереженням всіх виплат передбачених чинним законодавством. Потреба у проведенні розрахунків за енергоносії врахована в повному обсязі , що становить 7,6 тис. грн. На поточні видатки заплановано 52,2 тис. грн.

По КФК 110205 «Школи естетичного виховання дітей» план видатків на 2014 рік по цьому  становить – 6596,6 грн. з них 5623,7 тис. грн. на оплату праці з нарахуваннями . із збереженням всіх виплат передбачених чинним законодавством. На оплату енергоносіїв передбачено 221,7 тис. , що повністю відповідає потребі в даних коштах. Для забезпечення робочого процесу шкіл мистецтв заплановано кошти в сумі  751,2 тис. грн.. при цьому враховано потребу у проведенні поточного ремонту Чинадіївської школи мистецтв – 297,0 тис. грн, Великолучківської ДШМ -250,0 та Ракошинської школи мистецтв  - 70,0 тис. грн. На організацію робочого процесу шкіл спрямовано 134,2 з яких передбачено  придбання театральних крісел для актового залу Чинадіївської ДШМ в сумі 93,6 тис. грн.

По КФК 110502 «Інші культурно-освітні заклади та заходи» на утримання централізованої бухгалтерії  заплановано 299,0 грн. Видатки на заробітну плату та нарахування становлять – 270,2 тис. грн..

Місцевий бюджет сільських селищних рад:

По КТКВК 110204 „Палаци та будинки культури” план по загальному фонду  на 2014 рік без урахування змін склав 5 157,2 тис. грн., що більше на 153,1 тис.грн. ніж у 2013 році.

Видатки на заробітну плату з нарахуваннями заплановані в сумі 4083,5 ( для порівняння в 2013 році – фактично виплачено 3 859,3 тис. грн., заборгованості немає).

На оплату комунальних послуг та енергоносіїв у зведеному бюджеті на 2014 рік заплановано 303,0 тис. грн., ( фактично використано в 2013 році - 233,5 тис. грн., що складає 73,4 % до планових призначень на рік.) , заборгованості немає.

По загальному фонду на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентаря - 258 тис. грн., на оплату інших послуг – 506,3 тис.грн. Найбільші суми заплановано в Чинадіївській сел.раді – 119,5 тис. грн., Іванівці  - 56,0 тис. грн.,Н.Давидково – 51,3 тис. грн.

По спеціальному фонду на 2014 рік капітальні видатки заплановані у сумі 1303,4 тис. грн.

На придбання предметів і обладнання довгострокового   використання протягом 2014  року будуть використовувати : Завидівська сільська рада  - 150,0 тис. грн., Обавська та Станівська – 10,0 тис. грн.

На капітальний ремонт клубних закладів – 1034,4  тис. грн. в томі числі :

Кольчинська с/р – 120,0 тис.грн. ( в 2013 році вже використано 248,6 тис. грн.); Бобовищенська с/р–280,0тис.грн.(в 2013 році -  296,5 тис. грн.); Кальницька  - 100,0  тис.грн.; Н.Коропецька с/р – 60,0 тис. грн. ( в 2013 році -  97,9  тис. грн.); Макарівська с/р – 124,5  тис. грн.; Н.Давидківська – 100,0 тис.грн. ( в 2013 році - 95,2 тис. грн.).

 Крім того, на ці роботи виділили кошти Брестівська, Лохівська, Пістрялівська, Пузняковецька, Ракошинська, Чомонинська,  Шенборнська  сільські ради.

На будівництво нового закладу культури Івановецька сільська рада виділила 100,0 тис. грн.

Основні завдання:

творчі звіти аматорських колективів району, організація виставок творів народного мистецтва (слід зазначити, що ми ніяк не можемо їх розпочати, то ви не готові згідно графіку який доведений до Вас, то ми відкладаємо із-за певних обставин);

прийняття обласної комплексної перевірки - діяльності районної централізованої бібліотечної системи (червень);

успішне завершення навчального року дитячими школами мистецтв;

надання методичної та організаційно – творчої допомоги  клубним та бібліотечним працівникам (це виїзні семінари, творчі лабораторії);

проведення в населених пунктах району міні-фестивалів, до яких залучати впливових жителів сіл, аби не використовувати бюджетні кошти;

проведення заходів, які передбачені в плані роботи відділу культури на 2014 рік