Офіційний веб-сайт
Пошук

 

   Мукачівщина запрошує!

 

  

        


 


 

На головну

Протидія корупції


Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, повноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб

 

 

 

 

ІНФОРМАЦІЯ ПРОКУРОРА

про стан законності та заходи щодо її зміцнення на території Мукачівського району (в порядку ст .5 1 -1 'Закону України «Про прокуратуру»)

 

         Прокуратурою Мукачівського району відповідно до вимог сі. 51-1 Закону України «Про прокуратуру», з метою інформування населення району на відкритому пленарному засіданні сесії Мукачівської районної ради, вивчено стан законності, протидії злочинності та корупції у першому півріччі 2014 року, вжиті прокуратурою та іншими правоохоронними органами заходи щодо зміцнення законності, а також результати їх діяльності на території району.

         Протягом першого півріччя 2014 року з мстою підвищення ефективності координаційної діяльності правоохоронних органів району щодо протидії злочинності та корупції при прокуророві району проведено 1 координаційну нараду, на якій розглядалися актуальні для району питання про виконання правоохоронними органами антикорупційного законодавства, захисту громадян від злочинних посягань, передусім проти життя та здоров'я особи, власності, протидії злочинам у сферах службової та господарської діяльності, профілактики кримінальним правопорушенням серед неповнолітніх, вчиненим групою осіб,  у стані алкогольного сп'яніння та особами, які раніше скоювали злочини.

         На нараді розроблялися та приймалися конкретні узгоджені заходи, направлені на протидію злочинним проявам, виконання яких дало певні позитивні результати.

         Так, протягом першого півріччя 2014 року в Єдиному реєстрі досудових розслідувань всього зареєстровано 650 злочинів, проти 1118 за аналогічний період 2013 року (-41,9%), з них 111 тяжких злочинів, проти 172, зареєстрованих за 6 місяців 2013 року (- 35,5%).

         Зокрема, в порівнянні з аналогічним періодом 2013 року зменшилася кількість злочинів проти життя і здоров'я особи (- 30,6%), проти власності (-33,0 %), з них грабежів з 6 до 2 (- 66,7%), шахрайств з 17 до 10 (-41,2%) тощо.

         Завдяки здійсненим скоординованим заходам вдалось досягнути найбільшого по області зменшення рівня злочинності.

         Так, рівень злочинності у районі складає 36,5 кримінальних правопорушень на 10 тис. населення, тобто - 34,1 % в порівнянні з аналогічним періодом 2013 року.

         Разом з тим, відбулося зростання кількості злочинів проти громадської безпеки та моральності (з 6 у 2013 ропі до 9 у 2014).

         Аналізом вказаної ситуація встановлено, що зростання кількості вищевказаних злочинів стало можливим внаслідок тривалих конфліктів (протягом березня червня 2014 року) між особами ромської народності в с.Великі Лучки, Мукачівського району, які супроводжувалися вчиненням ряду злочинів, пов'язаних із порушенням громадського порядку.

         Крім цього, в ході здійснення прокуратурою району нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність та досудове розслідування, протягом першого півріччя 2014 року скасовано 21 незаконну постанову про закриття кримінальних проваджень з одночасним наданням вказівок, окремо надано письмові вказівки у 55 кримінальних провадженнях, внесено 7 подань про усунення порушень законодавства в роботі Мукачівського міськвідділу міліції, за результатами розгляду яких притягнуто до дисциплінарної відповідальності 10 посадових осіб.

         Слід також відмітити підвищення ефективності роботи прокуратури району щодо нагляду за достовірністю ведення обліково-реєстраційної роботи в піднаглядному органі внутрішніх справ.

         Так, у зв'язку з виявленими порушеннями, протягом першого півріччя прокуратурою району надано начальнику УМВС в Закарпатській області 3 доручення в порядку ч.3 ст.30 Закону України «Про прокуратуру» про проведення службових перевірок, за результатами яких 4 працівника міліції притягнуті до дисциплінарної відповідальності.

         Так само, виявлено та поставлено на облік, шляхом внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі СРДР), 2 злочини, раніше не обліковані.

         Також, посилено роботу з нагляду за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності.

         Зокрема, завдяки вжитим в першому півріччі заходам, в межах ОРС реалізовано ряд оперативно-технічних заходів, в ході проведення яких документовано злочинну діяльність осіб, пов'язану із незаконним збутом психотропних речовин. В подальшому, отримані в межах ОРС відомості, стали підставою для внесення до ЄРДР відомостей про виявлене кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.307 КІІК України, в межах якого вже проведено необхідні негласні слідчі (розшукові) дії, результати яких використано в якості доказів.

         Проте, потребує активізації діяльність у сфері запобігання та протидії корупції. Так, протягом першого півріччя 2014 року до суду не передано жодного обвинувального акту про корупційне правопорушення, подання про усунення порушень Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» не вносилися, протоколи про корупційні правопорушення не складалися.

         Ситуація, яка склалася в районі у сфері запобігання корупції є незадовільною, насамперед щодо виявлення, розкриття та розслідування злочинів, пов'язаних з корупцією, а також профілактики та попередження адміністративних корупційних правопорушень.

         Не проводяться всебічні перевірки виконання антикорупційного законодавства. Поза увагою правоохоронних органів залишаються відомства, які згідно ч.7 ст.5 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» повинні сприяти боротьбі з корупцією.

         Відсутня цілеспрямована робота оперативних підрозділів органів внутрішніх справ і Служби безпеки щодо ініціативного виявлення і документування злочинів, які готуються з ознаками корупції серед, контролюючих та правоохоронних органів, а також па пріоритетних напрямах (фінансово-кредитній, банківській та бюджетній системах, в агропромисловому комплексі, у сфері охорони здоров'я).

         Активізації потребує діяльність правоохоронців щодо виявлення корупційних правопорушень, передбачених новими статтями Кримінального кодексу України, за якими не притягнуто до відповідальності жодної особи.

         Не приділяється належної уваги виявленню порушень закону контролюючими органами, органами влади та місцевого самоврядування, а також суб'єктами господарювання, пов'язаних з незаконним відчуженням землі.

         Однією з основних причин низької ефективності у боротьбі з корупцією, є недостатня спрямованість оперативно-розшукової діяльності на виявлення саме таких злочинів, а також відсутність належного відомчого контролю.

         Оперативними підрозділами органів внутрішніх справ, Служби безпеки, органів, що здійснюють контроль за додержанням податкового законодавства, не вживаються заходи щодо виявлення кримінальних корупційних правопорушень, які готуються, та осіб, які їх готують, у відповідності до вимог Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність».

         Саме тому, у першому півріччі 2014 році слідчими органів внутрішніх справ району не розпочато жодного кримінального провадження про корупційні правопорушення за результатами оперативно-розшукової діяльності оперативних підрозділів області.

         Протягом першого півріччя 2014 року, з метою вжиття заходів до погашення заборгованості по заробітній платі, прокурором району внесено 1 подання в Мукачівську РДА про усунення порушень вимог Закону України «Про місцеві державні адміністрації» при здійсненні контролю за дотриманням законодавства про оплату праці, причин та умов, що їм сприяють, за результатами розгляду якого притягнуто до дисциплінарної відповідальності 1 посадову особу.

         Також, з аналогічних питань проведено перевірку в Мукачівській ОДПІ, за результатами якої внесено 1 подання, до дисциплінарної відповідальності притягнуто 1 посадову особу органу державного контролю.

         До Мукачівського міськрайониого суду в інтересах працівників радгосп-завод «Мукачівський» подано 8 заяв про видачу судових наказів про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати на загальну суму 34 тисячі гривень, які судом задоволені та пред'явлені до виконання.

         За результатами проведених перевірок щодо додержання вимог закону у сфері пенсійного забезпечення, прокурором району внесено 2 подання начальнику Мукачівської ОДПІ, за результатами розгляду яких 2 посадові особи органу державного контролю притягнуті до дисциплінарної відповідальності.

         Також, прокурором району внесено 1 подання у сфері охорони здоров'я та 1 - у сфері соціального захисту інвалідів, які розглянуті та задоволені, винні в допущених порушеннях особи притягнуті до дисциплінарної відповідальності.

         Прокуратурою району у сфері економічних відносин прийнято 5 постанов про проведення перевірок, внесено 8 подань, за результатами розгляду яких до дисциплінарної відповідальності притягнуто 11 посадових осіб, у тому числі - органів державного контролю, скасовано 4 рішення органів місцевого самоврядування управлінського характеру.

         Зокрема, у бюджетній сфері прийнято 3 постанови, внесено 5 подань, з яких 1 у сфері нагляду за здійсненням державних закупівель, за результатами їх розгляду до дисциплінарної відповідальності притягнуто 5 посадових осіб, у тому числі 1 органу державного контролю, скасовано 4 рішення органів місцевого самоврядування управлінського характеру.

         У сфері нагляду за додержанням і застосування законів про державну та комунальну власність прокурором прийнято 1 постанову про проведення перевірок, внесено 3 подання, до відповідальності притягнуто 3 посадових осіб.

         У сфері оподаткування прокурором прийнято 1 постанову про проведення перевірок, до дисциплінарної відповідальності притягнуто 2 посадові особи органу державного контролю.

         З питань захисту конституційних засад підприємницької діяльності прийнято 2 постанови про проведення перевірок, внесено 2 подання, за результатами розгляду яких до дисциплінарної відповідальності притягнуто 2 посадові особи.

         Протягом першого півріччя 2014 року у сфері захисту прав та інтересів держави при застосуванні законів про адміністративні правопорушення прокуратурою району прийнято 4 постанови про проведення перевірок, внесено

подання, притягнуто до відповідальності 7 осіб, з них 4 посадові особи органів державного контролю.

         Проведено результативні перевірки у сферах раціонального використання та охорони водних, лісових ресурсів та надр, поводження з відходами. Загалом, розпочато 1 кримінальне провадження, до відповідальності притягнуто 28 посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, в тому числі 24 органів державного контролю. Разом з тим, потребує посилення нагляд щодо законності надання у користування та використання водних об'єктів, розташованих на території району, а також нагляд щодо додержання законів органами держаної влади, місцевого самоврядування та органами державного контролю у сфері поводження і відходами.

         За період першого півріччя 2014 рок) прокуратурою Мукачівського району прийнято 3 постанови про проведення перевірок в порядку нагляду за додержанням  і застосуванням законів у сфері охорони та раціонального використання лісових ресурсів, внесено та розглянуто із вжиттям заходів 3 подання про усунення порушень вимог законодавства у сфері охорони та раціонального використання лісових ресурсів, за результатами розгляду яких до дисциплінарної відповідальності притягнуто 23 посадові особи, з яких 22 - органу державного контролю, розпочато 1 кримінальне провадження.

         У сфері охорони та раціонального використання надр прокуратурою Мукачівського району прийнято 1 постанову про проведення перевірки, за результатами якої внесено та розглянуто із вжиттям заходів 1 подання, до дисциплінарної відповідальності притягнуто 1 посадову особи .

         У порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів у сфері охорони та раціонального використання водних ресурсів прокуратурою Мукачівського району прийнято 1 постанову про проведення перевірок, внесено 1 подання, до дисциплінарної відповідальності притягнуло 1 посадову особу.

         У сфері поводження з відходами прийнято 2 постанови про проведення перевірок в порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів, за результатами яких внесено 2 подання, до дисциплінарної відповідальності притягнуто 2 посадові особи, з яких 1  органу державного контролю.

         На забезпечення охорони прав дітей винесено 8 постанов про проведення перевірок, розглянуто із вжиттям заходів 5 подань, до відповідальності притягнуто 8 посадових осіб, розпочато 1 кримінальне провадження.

         За 6 місяців 2014 року державними обвинувачами прокуратури району прийнято участь у судовому розі ляді 110 кримінальних проваджень, в яких судом прийнято кінцеве рішення. З них 11 кримінальних проваджень з ухваленням вироку на підставі угод про примирення, 5 угод про визнання винуватості. Прийнято участь у розгляді 53 питань, пов'язаних з виконанням вироків.

         Також, державними обвинувачами взято участь у судовому розгляді 6 кримінальних справ, у 2 з яких постановлено обвинувальний вирок.

         За вказаний період державними обвинувачами прокуратури району внесено 3 апеляційні скарги на незаконні вироки суду, 2 апеляції на незаконні постанови та 3 на ухвали суду.

         Вказана інформація направляється для включення до порядку денною та розгляду на відкритому черговому пленарному засіданні сесії Мукачівської районної ради, з метою інформування населення району щодо стану законності, протидії злочинності та корупції у першому півріччі 2014 року, вжиті прокуратурою та іншими правоохоронними органами заходи щодо зміцнення законності, а також результати їх діяльності на території району.

 

 

 

Верховна Рада ухвалила Закон України„Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері державної антикорупційної політики у зв’язку з виконанням Плану дій щодо лібералізації ЄС візового режиму для України”. Повна версія Закону відображена за посиланням: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1261-18  Закон введено в дію з 4червня 2014 року.

Як передає кореспондент УНІАН, за дане рішення проголосували 289 із 348 народних депутатів, зареєстрованих в сесійній залі.

Законом передбачено виконання рекомендацій експертів Європейської Комісії щодо удосконалення положень антикорупційного законодавства, наданих в рамках переговорів щодо лібералізації ЄС візового режиму для України.

Даним законом передбачено посилити санкції за кримінальні корупційні правопорушення – встановлено більш жорсткі види покарання за відповідні правопорушення як щодо фізичних, так і щодо юридичних осіб.

Крім того, передбачено запровадити зовнішній контроль щодо декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Зокрема, внесено зміни до Закону України„Про засади запобігання і протидії корупції”, якими покладено повноваження щодо здійснення перевірок достовірності зазначених у деклараціях відомостей на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, а в Законі України „Про банки і банківську діяльність” закріплено право вказаного органу одержувати у банків інформацію щодо вказаних у декларації відомостей при проведенні їх перевірки.

Законом запроваджено адміністративну та дисциплінарну відповідальність за подання у згаданих деклараціях недостовірних відомостей.

Також законом передбачено посилення гарантій захисту осіб, які повідомляють про корупційні правопорушення, зокрема в частині перекладення обов’язку доказування у справах про застосування до інформаторів репресивних заходів, а також наявності анонімних ліній для повідомлень про факти корупції.

Актом внесено відповідні зміни до Цивільного процесуального кодексу України щодо покладення обов’язку доказування правомірності прийнятих рішень чи вчинених дій у справах про звільнення, притягнення до дисциплінарної відповідальності, застосування заходів впливу до працівника у зв’язку з його повідомленням про корупційні правопорушення на відповідача; також внесено зміни до законів„Про засади запобігання і протидії корупції”, „Про звернення громадян” в частині закріплення можливості повідомляти про корупційні правопорушення анонімно, а також порядку розгляду таких повідомлень.

Даним законом чітко розмежовується компетенція правоохоронних органів, відповідальних за боротьбу з корупцією. У розвиток положень закону „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики” щодо скорочення переліку спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, закону „Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України”, якими виключено повноваження органів доходів і зборів таВійськової служби правопорядку у ЗСУ щодо складання протоколів про адміністративні корупційні правопорушення.

Нормами даного закону передбачено забезпечити виконання рекомендацій GRECO у сфері криміналізації корупції (на сьогодні додаткових кроків потребує реалізація рекомендацій І, ІІ, та VII GRECO, наданих Україні за результатами Третього раунду оцінювання).

Так, законом внесено зміни до Кримінального кодексу України в частині поширення юрисдикції України на іноземців та осіб без громадянства, які вчинили у співучасті зі службовими особами, які є громадянами України, злочини, пов’язані з активним та пасивним хабарництвом, зловживанням впливом, або якщо вони вчинили зазначені злочини щодо вказаних службових осіб чи навпаки; доповнення об’єктивної сторони всіх злочинів згаданої категорії елементом „обіцянка”; поширення положень щодо відповідальності за активну та пасивну форми підкупу на осіб, які працюють у будь-якій якості у підприємствах, установах, організаціях приватного сектору.

Законом також внесено зміни до Кримінального кодексу України на виконання рекомендації європейських експертів щодо забезпечення спеціальної конфіскації по предикатних злочинах.

(Предикатний злочин означає будь-який злочин, в результаті якого виникли доходи, що можуть стати предметом злочину, зазначеного в статті 6 „Конвенції про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів“).

 

 

Щодо виконання Плану реалізації Державної програми запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки в управлінні Пенсійного фонду України в місті Мукачево та Мукачівському районі

 

На виконання Плану реалізації Державної програми запобігання і протидіїї корупції на 2011-2015 роки в управлінні проведено ряд заходів.

Насамперед, створені умови для своєчасного реагування на листи, що надходить з головного управління ПФУ в Закарпатській області.

Зокрема, щомісяця за доведеною формою подаються інформації про вжиття заходів з протидії корупції. За 2013 рік, до управління не надходили звернення щодо проявів корупції з боку працівників Фонду.

Зметою зменшення кількості безпосередніх контактів з платниками ведеться інформаційно-роз`яснювальна робота щодо переваг впровадження електронного документообігу з використанням електронного цифрового підпису. Протягом 2013 року, до управління з використанням електронного цифрового підпису, з наростаючим з початку року прозвітувалось – 18408 платників.

Протягом 2013 року, проводилися наради-навчання з працівниками управління, де обговорювалися питання запобігання та протидії корупції та неухильного дотримання законів України, Указів Президента України, постанов Кабінету міністрів України та окремих нормативно-правових актів ПФУ, стану запровадження в дію основних положень антикорупційного законодавства, Закону України “Про правила етичної поведінки”, загальні правила поведінки державних службовців, та інші нормативні документи, щодо змін в антикорупційному законодавстві. Так, з початку 2013 року в управлінні проведено 13 нарад з спеціалістами управління при начальнику управління. У січні та серпні на нарадах при начальнику управління було відзвітовано щодо стану впровадження антикорупційних заходів в управлінні, щодо виконання Плану реалізації Державної програми запобігання і протидії корупції за 2011-2015 роки за підсумками 2012 року та І-го півріччя 2013 року.

Забезпечено подання державними службовцями управління відповідно до вимог Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції” відомостей у деклараціях про майно, доходи та зобов`язання фінансового характеру щодо себе і членів своєї сім`ї за 2012 рік. Всього подано 109 декларацій.

Відповідно до Порядку організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов`язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування затвердженого Указом Президента України від 25.01.2012 року № 33/2012 із змінами, внесеними змінами згідно з Указом Президента України № 333/2012 від 18.05.2012 року в управлінні підготовлено формалізовані бланки для відпрацювання запитів на адреси відповідних органів державної влади, які забезпечують перевірку відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття відповідних посад на випадок проведення конкурсу в управлінні. Протягом 2013 року в управлінні не проводились конкурси на заміщення вакантних посад.

Наказом управління ПФУ в м.Мукачеві та Мукачівському районі № 35 від 14.02.2012 року відповідальним за організацію проведення спеціальної перевірки щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов`язаних із виконанням функцій держави визначено сектор кадрового забезпечення та організаційно-інформаційної роботи.

Зметою забезпечення належного рівня функціонування офіційного веб-сайту Пенсійного фонду України в управлінні розроблено наказ “Про функціонування веб-сайту Пенсійного фонду України” від 28.04.2012 року № 109, відповідно до якого управлінням забезпечено подання інформаційних повідомлень на оновлення веб-сторінки ПФУ до головного управління ПФУ в Закарпатській області.

Відповідно до наказу від 1 листопада 2011 року  № 18 «Про затвердження відповідального за дотриманням засад по запобіганню та протидії корупції в управлінні ПФУ в м.Мукачеві та Мукачівському районі», відповідальним за дотриманням юридичних вимог та організаційної роботи щодо запобігання та протидії корупції в управлінні визначено першого заступника начальника управління Наталію Іванівну Чучка, а відповідальним за організацію роботи щодо запобігання та протидії корупції визначено завідувача сектору кадрового забезпечення та організаційно-інформаційної роботи Оксану Іванівну Шепа.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», пункту 6 Порядку передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1195, Примірного положення про комісію з питань оцінки вартості, вирішення питання щодо можливості використання, місця та строку зберігання дарунка, одержаного уповноваженою особою як подарунка державі, Автономній республіці Крим, територіальній громаді, державній або комунальній установі чи організації, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 26.12.2011 № 86, на виконання наказу головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області від 02.03.2012 № 31 в управлінні розроблений наказ від 07.03.2012 року № 60 “Про затвердження Комісії з оцінки вартості, вирішення питання щодо можливості використання, місця та строку зберігання дарунка, одержаного як дарунок державі, органам Пенсійного Фонду України в Закарпатській області”. Відповідно до наказу в управлінні створена Комісія  з оцінки вартості дарунка та затверджено відповідне Положення про Комісію.

            З метою мінімалізації можливості виникнення конфлікту інтересів в управлінні розроблений План заходів на 2013 рік щодо мінімалізації можливості виникнення конфлікту інтересів в управлінні ПФУ в м.Мукачеві та Мукачівському районі затверджений наказом від 10.07.2013 року № 301. Згідно плану забезпечується недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів на державній службі, а уразі їх виникнення – невідкладно у письмовій формі повідомляти про зазначене безпосереднього керівника.

            Одним із основних напрямів у сфері запобігання корупції є виявлення корупційних ризиків, які можуть виникнути в діяльності державних службовців, а також усунення умов та причин їх виникнення. Одними з найпоширеніших корупційних ризиків є: не доброчесність державних службовців; виникнення конфлікту інтересів; безконтрольність з боку керівництва; наявність дискреційних повноважень. З метою недопущення вчинення вказаних корупційних ризиків державних службовцям постійно наголошується про сумлінне дотримання правил етичної поведінки, сумлінно, чесно, неупереджено виконувати свої посадові обов`язки, проявляти ініціативу, творчі здібності, уникати дій, які можуть бути сприйняті як підстава підозрювати їх в корупції. Під час добору осіб на посади державних службовців одним із вагомих критеріїв є, зокрема, такі моральна риси, як доброчесність, моральність, добропорядність. З метою недопущення виникнення такого корупційного ризику як безконтрольність з боку керівництва, керівництвом управління здійснюється  систематичний, всебічний, об`єктивний, контроль діяльності державних службовців шляхом перевірки не тільки тих державних службовців, які мають слабкі результати роботи, а й тих, що мають добрі результати.         

            На виконання наказу головного управління в Закарпатській області від 12.07.2013 року № 64 в управлінні розроблений відповідний наказ-реагування від 12.07.2013 року № 310 «Про дотримання загальновизначених правил етичної поведінки».

            Протягом 2013 року органами прокуратури проводилась перевірка стану додержання в управлінні норм Закону України «Про звернення громадян». За результатами перевірки в управлінні порушень не виявлено.

На виконання листа головного управління  Пенсійного фонду України в Закарпатській області та з метою своєчасного реагування та здійснення заходів щодо попередження (виявлення) конкретних проявів корупції, відновлення порушених прав чи інтересів фізичних та юридичних осіб, інтересів держави, в управлінні за адресою м.Мукачево, вул. Миру, 151 “ж” забезпечено розміщення інформації щодо телефону довіри та окремої адреси з питань запобігання і виявлення корупції в органі ПФУ.

            Зметою дотримання Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та Закону України від 14.05.2013р. № 224-VII “Про внесення змін до деяких  законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики» в подальшому, в управлінні:

-          забезпечено неухильне виконання вимог діючих Законів України «Про державну службу», «Про засади запобігання та протидію корупції», «Про правила етичної поведінки» шляхом постійного ознайомлення державних службовців з нормативно-законодавчими актами;

-          забезпечено ознайомлення під особистий підпис з Вимогами та обмеженнями щодо проходження державної служби кожного спеціаліста управління;

-          для забезпечення антикорупційного контролю при прийнятті кандидатів на державну службу, забезпечено прозорість добору кадрів та просування їх по службі;

-          державним службовцям управління забороняється займатися підприємницькою діяльністю та забезпечено додержання вимог антикорупційного законодавства;

-          кожен з державних службовців дав письмову згоду на обробку персональних даних;

-          кожен з державних службовців під особистий підпис попереджений про нерозголошення службової інформації, що використовується в роботі відділів та секторів управління;

-          до всіх державних службовців доведені Загальні правила поведінки державних службовців;

-          доведено під розпис та  долучено до особових справ державних службовців управління  «Методичні рекомендації щодо заборон і обмежень для державних службовців згідно із Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції»;

-          розроблено План реалізації Державної програми запобігання і протидії корупції.

Спеціалістам управління постійно наголошується про неухильне додержання норм антикорупційного законодавства, вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» особливо в частині визначення суб’єктів відповідальності за корупційні правопорушення (ст.4), спеціальні обмеження: щодо використання службового становища (ст.6), щодо сумісництва (ст.7) та щодо роботи близьких осіб (ст.9), до працівників управління доведено зміст ознак, які засвідчують про можливе скоєння корупційного правопорушення та передбачені Законом види відповідальності (ст.1, ст.21), вимоги щодо урегулювання конфлікту інтересів (ст.14) та щодо забезпечення прозорості інформації (ст.16).

            Відсутність в управлінні осіб, яким припинено державну службу відповідно до п.п. 2 і 7, ч.1 ст.30 Закону України “Про державну службу” та відсутність порушень вимог Закону, свідчить про неухильне дотримання працівниками управління норм Закону України “Про засади запобігання та протидії корупції”.

 

Про стан запобігання і виявлення корупції

Мукачівської райдержадміністрації за 2014 рік

 

Керуючись Законами України „Про засади запобігання і протидії корупції“, „Про державну службу”, іншими законодавчими та нормативно – правовими актами антикорупційного характеру в Мукачівської райдержадміністрації проведені належні заходи з питань запобігання і протидії корупційним проявам.

Порушень вимог антикорупційного законодавства в структурних підрозділах   Мукачівської  райдержадміністрації за 2014рік не зафіксовано.

Разом з цим спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції направлено до суду 10 справ щодо порушення антикорупційного законодавства. Вироки суду набули чинності за обвинуваченням службових осіб: органів місцевого самоврядування 5 (4 депутата сільських рад та 1 секретар сільської ради), працівників державних підприємств – 5.

Накладено штрафів на суму 3 910,00 грн., конфісковано незаконно отриманого доходу на суму 27 079,00 грн.

Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 року № 706 „Питання запобігання та виявлення корупції”, з метою підвищення ефективності здійснення заходів щодо запобігання та протидії корупції розпорядженням голови райдержадміністрації від 17 лютого 2014 року „Про уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції”  визначені уповноважені особи з питань запобігання та виявлення корупції в апараті та структурних підрозділах райдержадміністрації, затверджено Положення про уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції.

Даним розпорядженням  рекомендовано виконкомам сільських, селищних рад та керівникам структурних підрозділів центральних органів виконавчої влади району, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 року № 706 „Питання запобігання та виявлення корупції”, утворити (визначити) та забезпечити функціонування уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання і виявлення корупції у межах загальної чисельності працівників.

За 2014 рік з підпорядкованих структурних підрозділів (апарату, управлінь, відділів) Мукачівської райдержадміністрації про наявність у підлеглих працівників конфлікту інтересів відомості не надходили.

18 листопада 2014 року на робочої нараді при голові райдержадміністрації розглянуто питання „Про  стан виконання вимог закону України „Про засади запобігання і протидії корупції”.

26 грудня на нараді при голові райдержадміністрації з правоохоронними і контролюючими органами району розглянуто питання „Про основні напрямки взаємодії правоохоронних органів району та райдержадміністрації, завдання органів виконавчої влади та правоохоронних органів по протидії корупції і економічній злочинності та підсумки роботи  за  ІV-й квартал”.

На даної нараді також було обговорено питання щодо нового антикорупційного законодавства та механізму взаємодії правоохоронних органів та райдержадміністрації по профілактики корупційних правопорушень.

На адресу структурних підрозділів райдержадміністрації та виконкомів сільських та селищних рад розіслано:

- на виконання листа голови облдержадміністрації від 04.11.2013 № 06-17/2643 – Пам’ятку державного службовця щодо обмежень та відповідальності за корупційні правопорушення у відповідності до Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції” (із змінами і доповненнями внесеними Законами України  від 14.05.2013р. №224-VII, від 16.05.2013р. №245-VII);

- на виконання листа голови облдержадміністрації від 14.10.2013 06-17/2487 – Методичні рекомендації запобігання і протидії корупції в державних органах та органах місцевого самоврядування у відповідності до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції"  (із змінами і доповненнями внесеними Законами України від 14.05.2013р. №224-VII, від 16.05.2013р. №245-VII, від 04.07.2013р. № 406- VII, в частині обмеження щодо використання службового становища);

- на виконання листа голови облдержадміністрації від 25.11.2013 06-17/2855 – Методичні рекомендації запобігання і протидії корупції в державних органах та органах місцевого самоврядування у відповідності до Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції"  (із змінами і доповненнями внесеними Законами України від 14.05.2013р. №224-VII, від 16.05.2013р. №245-VII, від 04.07.2013р. № 406- VII, в частині організації роботи із запобігання корупції в державних органах та органах місцевого самоврядування).

Відповідно до статті 11 Закону України „Про засади запобігання і протидії корупції“, Указу Президента України від 25 січня 2012 року № 33/2012 „Про Порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування“, розпорядження голови облдержадміністрації від 06.02.12 № 39 „Про організацію проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування“, від 17.02.12 № 64 „Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 06.02.12 № 39“ головою райдержадміністрації видано розпорядження від  29 лютого 2012 року № 140 „Про  порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування“.

Протягом 2014 року сектором кадрової роботи надіслано 7 запитів для проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на заняття посад,  пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування.

Відділом організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації проводиться робота щодо попередження працівників райдержадміністрації про обмеження, встановлені Законами України „Про державну службу“, „Про засади запобігання і протидії корупції“ щодо обмежень для посадових осіб органів виконавчої влади та осіб, які претендують на зайняття посад в органах які виконують функції держави.

На офіційній веб-сторінці Мукачівської районної державної адміністрації запроваджена рубрика „Декларування доходів“, де оприлюднені та надаються роз’яснення щодо декларування доходів та заповнення декларації. На сторінці також можливо завантажити бланки декларації та отримати поради фахівців відділу організаційно-кадрової роботи апарату райдержадміністрації.  

 

Антикорупційне законодавство України

Міжнародні:

Конвенція   Організації Об'єднаних Націй  проти корупції  (укр/рос)  (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2007, N 49 )

Цивільна конвенція про боротьбу з корупцією (Конвенцію ратифіковано Законом  N 2476-IV ( 2476-15 ) від 16.03.2005, ВВР, 2005, N 16, ст.266 ) 

Загальнодержавні:

Закон України  “Про засади запобігання і протидії корупції” (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3206-17

 Указ  Президента  України від  21 жовтня  2011 року  № 1001/2011  “Про Національну антикорупційну стратегію”                                                               (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1001/2011 )

Указ Президента України від 5 жовтня 2011 року Про першочергові заходи з реалізації Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції” (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/964/2011)

 Постанова Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року № 828 “Про заходи щодо підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань боротьби з корупцією” (http://uazakon.com/document/fpart92/idx92988.htm )

Наказ Головного управління державної служби України “Про затвердження Методичних рекомендацій для державних органів та органів місцевого самоврядування з питань протидії корупції та Методичних рекомендацій для установ і осіб, уповноважених на розроблення документів загальнодержавного рівня щодо регуляції владних повноважень, з урахуванням потенційної небезпеки застосування цих повноважень для зловживань” 

Місцеві:

Розпорядження голови райдержадміністрації від 15.02.2008 № 135 “Про затвердження списку працівників, відповідальних за роботу з питань запобігання корупційним проявам в структурних підрозділах державної адміністрації” із змінами від  18.11.10.  №  1078.

Методичний посібник антикорупційного законодавства України в запитаннях і відповідях.(Розробник – сектор взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи апарату Мукачівської районної державної адміністрації).

  Завантажити Методичний посібник - http://depositfiles.com/files/wvftzvwmh

Контакти, за якими можна звернутись щодо порушень чинного законодавства

Антикорупційнийтелефон довіри ДПА в Закарпатської області  0312-3-52-70

        Антикорупційний телефон довіри відділу у м. Мукачево управління Служби безпеки України у Закарпатській області  03131-5-50-50, 5-50-45  

Антикорупційнийтелефон довіри Мукачівського міського відділу управління Міністерства внутрішніх справ України в Закарпатській області   03131-2-23-32

 

 

Відповідальніособи Закарпатської обласної державної адміністрації на яких покладено обов’язки щодо попередження проявам корупції

 

 

МАКОВСЬКИЙ

Василь Іванович 

Начальник відділу взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи облдержадміністрації

61-69-25

ГРИНЬ

Анатолій Анатолійович

Заступник начальника відділу з питань взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи облдержадміністрації

61-31-77

ЧУНДАК

Надія Володимирівна

 

Завідувач сектору з питань запобігання

та протидії корупції відділу кадрової роботи

69-60-39

  

Уповноважені особи апарату Мукачівської районної державної адміністрації

на яких покладено обов’язки щодо запобігання та виявлення корупції

 

ПІБ

Посада

Телефон

МУХІДІНОВ

Костянтин

Шарипович

 

Завідувач сектору взаємодії з правоохоронними органами, запобігання та виявлення корупції, оборонної та мобілізаційної роботи апарату райдержадміністрації                                           

2-24-24

ХОМА  

Оксана

Іванівна

 

Завідувач юридичного сектору апарату райдержадміністрації                                           

2-15-38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нормативно-правові акти щодо запобігання проявам корупції

Міжнародні:

        Конвенція    Організації Об'єднаних Націй  проти корупції   (укр/рос)   (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2007, N 49 )

       Цивільна конвенція про боротьбу з корупцією (Конвенцію ратифіковано Законом  N 2476-IV ( 2476-15 ) від 16.03.2005, ВВР, 2005, N 16, ст.266 ) 

Загальнодержавні:

        Закон України  “Про засади запобігання і протидії корупції” (чинний з 1 липня 2011 року)

        Закон України  “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення” (чинний з 1 липня 2011 року)

        Указ Президента України “Про першочергові заходи щодо детінізації економіки та протидії корупції”

        Указ Президента України “Про систему заходів щодо усунення причин та умов, які сприяють злочинним проявам і корупції”

        Указ Президента України “Про невідкладні додаткові заходи щодо посилення боротьби з організованою злочинністю і корупцією”

       Указ Президента України “Про Концепцію подолання корупції в Україні "На шляху до доброчесності”

        Розпорядження Президента України “Про заходи щодо активізації боротьби з корупцією і організованою злочинністю”

        Постанова КМУ “Про заходи щодо підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань боротьби з корупцією”

        Наказ Головного управління державної служби України “Про затвердження Методичних рекомендацій для державних органів та органів місцевого самоврядування з питань протидії корупції та Методичних рекомендацій для установ і осіб, уповноважених на розроблення документів загальнодержавного рівня щодо регуляції владних повноважень, з урахуванням потенційної небезпеки застосування цих повноважень для зловживань” 

Місцеві:

 Розпорядження голови райдержадміністрації від 15.02.2008 № 135 “Про затвердження списку працівників, відповідальних за роботу з питань запобігання корупційним проявам в структурних підрозділах державної адміністрації” із змінами від  18.11.2010.  №  1078.