Зовнішньоекономічна діяльність

Зовнішня торгівля товарами

У січні-грудні 2017 року зовнішньоторговельний оборот становив             2788,1 млн. дол. США,  експорт товарів становив 1446,4 млн. дол. США, а імпорт – 1341,7 млн. дол. США. Порівняно з січнем–груднем 2016 року експорт збільшився на 19,4 відс.  (на 234,5 млн. дол. США), імпорт збільшився на 18,4 відс. (на 208,3 млн. дол. США). Позитивне сальдо торговельного балансу становило 104,8 млн. дол. США.

Зовнішня торгівля товарами Закарпатської області у січні-грудні 2017-2018 рр. (млн. дол. США)

 

Основними країнами-партнерами Закарпатської області у сфері зовнішньої торгівлі протягом січня-грудня 2017 року були:

  • Угорщина, питома вага якої складає 33,2 відс. від загального обсягу зовнішньої торгівлі товарами області;
  • Німеччина – 10,4 відс.;
  • Чехія – 6,7 відс.;
  • Польща  – 5,9 відс.;
  • Італія – 5,0 відс.;
  • Австрія – 4,2 відс.

Основні країни-партнери Закарпатської області у зовнішній торгівлі товарамиу січні-грудні 2017 року
 

Найбільші обсяги експорту товарів із Закарпатської області у звітному періоді здійснено до: 
˗    Угорщини – 53,8 відс.; 
˗    Німеччини – 7,7 відс.; 
˗    Австрії – 5,3 відс.; 
˗    Словаччини – 4,8 відс.;
˗    Чехії – 3,3 відс.;  
˗    Італії – 3,1 відс.;
˗    Румунії – 2,9 відс.
Основними країнами-постачальниками товарів у Закарпатську область були:   
˗    Китай – 14,6 відс.;  
˗    Німеччина – 13,4 відс.;
˗    Угорщина – 10,9 відс.;  
˗    Чехія – 10,3 відс.; 
˗    Італія – 7,0 відс.;
˗    Польща – 5,1 відс.; 
˗    Тайвань – 3,8 відс. 
Частка обсягу зовнішньої торгівлі Закарпатської області з сусідніми країнами в цілому, а саме з Угорщиною, Словаччиною, Румунією та Польщею в період січень-грудень 2017 року склала 45,1 відс. від загального обсягу зовнішньої торгівлі, а їх загальний зовнішньоторговельний оборот становив 1258,4 млн. дол. США.
Сальдо зовнішньоторговельного балансу країн-сусідів, кордони яких межують із Закарпатською областю, позитивне і складає 716,0 млн. дол. США. 

Основні країни-партнери Закарпатської області у зовнішній торгівлі послугами у січні-грудні 2017 року
 

 

Основними країнами-партнерами Закарпатської області у сфері зовнішньої торгівлі послугами протягом січня-грудня 2017року були: 
˗    Угорщина, питома вага якої складає 36,7 відс. від загального обсягу зовнішньої торгівлі послугами області; 
˗    Австрія – 11,6 відс.;
˗    Німеччина – 9,9 відс.;
˗    Італія – 7,6  відс.;
˗    Словаччина – 6,3 відс.;
˗    В. Британія – 4,5 відс.;
˗    Польща – 4,1 відс. 
Найбільші обсяги експорту послуг по Закарпатській області у звітному періоді здійснено до: Угорщини – 38,6 відс. від загального обсягу, Австрії – 11,5 відс., Німеччини – 9,7 відс., Італії – 7,7 відс., Словаччини – 5,2 відс., В. Британії – 4,8 відс.
Основними країнами-постачальниками послуг у Закарпатську область були: 
˗    Словаччина – 19,3 відс.;
˗    Угорщина –  14,6  відс.;
˗    Австрія – 12,8 відс.;
˗    Німеччина – 12,5 відс.;
˗    США – 8,5  відс.;
˗    Італія – 6,2 відс. 
Частка обсягу зовнішньої торгівлі послугами Закарпатської області з сусідніми країнами в цілому, а саме з Угорщиною, Словаччиною, Румунією та Польщею в період січень-грудень 2017 року склала 50,1 відс. від загального обсягу зовнішньої торгівлі послугами, а їх загальний зовнішньоторговельний оборот  склав 132 816,8  тис. дол. США.
Сальдо зовнішньоторговельного балансу країн-сусідів, кордони яких межують із Закарпатською областю, було позитивним і склало 116,8 млн. дол. США. 
Значну частку експорту групи послуг  у вищезазначеному періоді 2017 року склали:
˗    послуги з переробки матеріальних ресурсів – 76,0 відс. від загального обсягу експорту послуг;
˗    транспортні послуги – 16,1 відс.; 
˗    ділові послуги – 4,0 відс.; 
˗    послуги  пов’язані з подорожами  – 1,9 відс.; 
˗    послуги у сфері телекомунікацій, комп’ютерні та інформаційні послуги – 1,4 відс.; 
˗    послуги приватним особам – 0,3 відс. 
Основними  позиціями щодо імпорту послуг у січні-грудні 2017 року по Закарпатській області були:
˗    транспортні послуги – 48,2  відс.;
˗    ділові послуги – 22,6  відс.,
˗    послуги пов’язані з подорожами  – 13,7 відс.;
˗    роялті та інші послуги, пов’язані з використанням інтелектуальної власності – 6,7 відс.;
˗    послуги у сфері телекомунікацій, комп’ютерні та інформаційні послуги – 5,7 відс.
 

Значну частку у структурі експорту становлять такі групи товарів:
˗    машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання – 59,2 відс. (856 922,7 тис. дол. США);
˗    текстильні матеріали та текстильні вироби – 8,6 відс. (123 731,9  тис. дол. США);
˗    деревина і вироби з деревини – 8,3 відс. (120 164,4  тис. дол. США); 
˗    різні промислові товари – 7,9  відс. (114 240,1 тис. дол. США);
˗    продукти рослинного походження – 4,0 відс. (57 192,5 тис. дол. США);
˗    готові харчові продукти – 3,6 відс. (51 468,3 тис. дол. США).    

Основні товарні групи у структурі імпорту були: 
˗    машини, обладнання та механізми; електротехнічне обладнання –            48,7 відс. (653 178,3 тис. дол. США);
˗    полімерні матеріали, пластмаси та вироби з них – 11,0 відс. (147 528,2 тис. дол. США); 
˗    текстильні матеріали та текстильні вироби – 9,4 відс. (125 810,6 тис.   дол. США);
˗    засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби –               7,1 відс. (95 025,2  тис. дол. США);
˗    недорогоцінні метали та вироби з них – 5,0 відс. (67 751,6 тис. дол. США);
˗    готові харчові продукти – 4,9 відс. (66 299,0 тис. дол. США).             
 

Остання зміна сторінки: 22-06-2018 11:35