Ключове про проєкт держбюджету на 2025 рік

На сайті Верховної Ради України за № 12000 від 14.09.2025 року зареєстрований проєкт Закону України про Державний бюджет України на 2025 рік, схвалений Кабінетом Міністрів України 13.09.2024 року.

Війна, котра триває, втрати та збитки, які вона завдає економіці України відобразилися на основному фінансовому плані країни, адже є не лише матеріальні руйнування, але й інші проблемні явища та ризики, які стримують економічний розвиток.

Що обіцяє такий проєкт на наступний рік?

Соціальні стандарти залишаються на рівні 2024 року, тобто мінімальна заробітна плата становитиме 8000 грн, перший розряд Єдиної тарифної сітки – 3 195 грн, прожитковий мінімум на одну особу – 2920 грн, зокрема для основних соціальних та демографічних груп населення:

  • дітей віком до 6 років – 2563 грн;
  • дітей віком від 6 до 18 років – 3196 грн;
  • працездатних осіб – 3028 грн;
  • осіб, які втратили працездатність, – 2361 грн.

У проєкті Державного бюджету України на 2025 рік відсутня норма щодо зарахування до бюджетів органів місцевого самоврядування 64% податку на доходи фізичних осіб (як це було у 2023 та 2024 роках як виняток), тобто під час складання проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік застосовуватимуть норму 60%, як визначено Бюджетним кодексом України.

Не зараховуватиметься у 2025 році до місцевих бюджетів податок на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу.

Безпосередньо для місцевих бюджетів Закарпатської області у згаданому проєкті Закону передбачено на 2,1% або на 34,4 млн грн менше базової дотації (на 2025 рік планується 1 601,6 млн грн), планується реверсна дотація, а це близько 306,3 млн грн (у 2024 році вона не вилучалася з місцевих бюджетів). Для районних бюджетів обсяг субвенції на забезпечення окремих видатків районних рад, спрямованих на виконання їхніх повноважень, залишився на рівні показника 2024 року, тобто 1,5 млн грн кожній районній раді. Субвенції на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я планується на 36,7% менше, ніж у 2024 році через виключення зі складу субвенції видатків на функціонування будинку дитини.

Проте є нова субвенція для області – на компенсацію різниці в тарифах на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, послуг з централізованого водопостачання – 337,1 млн грн та відновлюється субвенція (яка була у 2023 році) на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах – 119,7 млн гривень.

Станом на зараз не всі субвенції, які повинні надійти до місцевих бюджетів у наступному році, розподілені. Зокрема, освітня субвенція та субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами буде розподілена Кабінетом Міністрів України (відповідно до статті 26 проєкту Закону).

За інформацією департаменту фінансів Закарпатської ОВА

Остання зміна сторінки: 23-09-2024 08:30