Щодо виконання Плану реалізації Державної програми запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки
На виконання Плану реалізації Державної програми запобігання і протидіїї корупції на 2011-2015 роки в управлінні проводяться ряд заходів по своєчасному реагування на листи, що надходять з головного управління ПФУ в Закарпатській області. А також щомісяця за доведеною формою подаються інформації про вжиття заходів з протидії корупції. За перше півріччя 2014 року до управління не надходили звернення щодо проявів корупції з боку працівників Фонду.
Протягом І-го півріччя 2014 року проводилися наради-навчання з працівниками управління, де обговорювалися питання запобігання та протидії корупції та неухильного дотримання законів України, Указів Президента України, постанов КМУ та окремих нормативно-правових актів ПФУ, стану запровадження в дію основних положень антикорупційного законодавства, Закону України “Про правила етичної поведінки”, загальні правила поведінки державних службовців, Закон України “Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 року, Закон України “Про Національне антикорупційне бюро України”, Закон України “Про запобігання корупції” від 14.10.2014 року № 5113 та інші нормативні документи, щодо змін в антикорупційному законодавстві. Так, з початку 2014 року в управлінні проведено 13 нарад із спеціалістами при начальнику управління. У січні та липні на нараді при начальнику управління було відзвітовано щодо стану впровадження антикорупційних заходів в управлінні, щодо виконання Плану реалізації Державної програми запобігання і протидії корупції за 2011-2015 роки за підсумками 2013 року та І-го півріччя 2014 року. На виконання листа головного управління від 14.01.2014 року №514/14 «Щодо опублікування звіту з питань запобігання і протидії корупції» до Мукачівської районної державної адміністрації та Мукачівського міськвиконкому було направлено інформацію, для розміщення на веб-сайтах, щодо виконанняПлану реалізації Державної програми запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки в управлінні Пенсійного фонду України в м.Мукачевому та Мукачівському районі.
Проведена відповідна робота по забезпеченню подання державними службовцями управління декларацій про майно, доходи та зобов”язання фінансового характеру щодо себе і членів своєї сім”ї за 2013 рік, відповідно до вимог Закону України “Про засади запобігання і протидії корупції”. Всього подано 109 декларацій, у тому числі і працівників, що звільнилися протягом 2013-2014 років.
Відповідно до Порядку організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов”язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування затвердженого Указом Президента України від 25.01.2012 року № 33/2012 із змінами, внесеними змінами згідно з Указом Президента України № 333/2012 від 18.05.2012 року в управлінні підготовлено формалізовані бланки для відпрацювання запитів на адреси відповідних органів державної влади, які забезпечують перевірку відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття відповідних посад на випадок проведення конкурсу в управлінні. З початку 2014 року в управлінні проводився конкурс на заміщення вакантних посад. За результатами конкурсу 6-ро осіб пройшли спеціальну перевірку щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних з виконанням функцій держави. Всі претенденти пройшли спецперевірку успішно і призначені на тимчасові посади в управління. Одна особа, крім спецперевірки, проходить перевірку відповідно до Закону України “Про очищення влади” та Порядку проведення достовірності відомостей щодо застосування заборон,, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 ЗУ “Про очищення влади”.
Наказом управління ПФУ в м.Мукачевому та Мукачівському районі № 35 від 14.02.2012 року відповідальним за організацію проведення спеціальної перевірки щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов”язаних із виконанням функцій держави визначено сектор персоналу.
Відповідно до наказу від 1 листопада 2011 року № 18 «Про затвердження відповідального за дотриманням засад по запобіганню та протидії корупції в управлінні ПФУ в м.Мукачевому та Мукачівському районі», відповідальним за дотриманням юридичних вимог та організаційної роботи щодо запобігання та протидії корупції в управлінні визначено першого заступника начальника управління Чучка Наталію Іванівну, а відповідальним за організацію роботи щодо запобігання та протидії корупції визначено завідувача сектору персоналу Шепа Оксану Іванівну.
Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», пункту 6 Порядку передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1195, Примірного положення про комісію з питань оцінки вартості, вирішення питання щодо можливості використання, місця та строку зберігання дарунка, одержаного уповноваженою особою як подарунка державі, Автономній республіці Крим, територіальній громаді, державній або комунальній установі чи організації, затвердженого наказом Національного агенства України з питань державної служби від 26.12.2011 № 86, на виконання наказу головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській бласті від 02.03.2012 № 31 в управлінні розроблений наказ від 07.03.2012 року № 60 “Про затвердження Комісії з оцінки вартості, вирішення питання щодо можливості використання, місця та строку зберігання дарунка, одержаного як дарунок державі, органам Пенсійного Фонду України в Закарпатській області”. Відповідно до наказу в управлінні створена Комісія з оцінки вартості дарунка та затверджено відповідне Положення про Комісію.
З метою мінімалізації можливості виникнення конфлікту інтересів в управлінні розроблений План заходів щодо мінімалізації можливості виникнення конфлікту інтересів в управлінні ПФУ в м.Мукачевому та Мукачівському районі затверджений наказом від 10.07.2013 року № 301. Згідно плану забезпечуєть недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів на державній службі, а у разі їх виникнення – невідкладно, у письмовій формі повідомляти про зазначене безпосереднього керівника.
Одним із основних напрямів у сфері запобігання корупції є виявлення корупційних ризиків, які можуть виникнути в діяльності державних службовців, а також усунення умов та причин їх виникнення. Одними з найпоширених корупційних ризиків є: не доброчесність державних службовців; виникнення конфлікту інтересів; безконтрольність з боку керівництва; наявність дискреційних повноважень. З метою недопущення вчинення вказаних корупційних ризиків державним службовцям постійно наголошується про сумлінне дотримання правил етичної поведінки, сумлінно, чесно, неупереджено виконувати свої посадові обов”язки, проявляти ініціативу, творчі здібності, уникати дії, які можуть бути сприйняті, як підстава підозрювати їх в корупції. Під час добору осіб на посади державних службовців одним із вагомих критеріїв є, зокрема, такі риси, як доброчесність, моральність, добропорядність. З метою недопущення виникнення такого корупційного ризику, як безконтрольність з боку керівництва, в управлінні здійснюється систематичний, всебічний, об”єктивний контроль діяльності державних службовців шляхом перевірки не тільки тих державних службовців, які мають слабкі результати роботи, а й тих, що мають добрі результати.
На виконання наказу головного управління в Закарпатській області від 12.07.2013 року № 64 в управлінні розроблений відповідний наказ-реагування від 12.07.2013 року № 310 «Про дотримання загальновизначених правил етичної поведінки».
На виконання листа головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області та з метою своєчасного реагування та здійснення заходів щодо попередження /виявлення/ конкретних проявів корупції, відновлення порушених прав чи інтересів фізичних та юридичних осіб, інтересів держави, в управлінні за адресою м.Мукачево вул.Миру, 151 “Ж” забезпечено розміщення інформації щодо телефону довіри та окремої адреси з питань запобігання і виявлення корупції в органі ПФУ.
Зметою дотримання Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та Закону України від 14.05.2013р. № 224-VII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики » в подальшому, в управлінні:
- забезпечено неухильне виконання вимог діючих Законів України «Про державну службу», «Про засади запобігання та протидію корупції», «Про правила етичної поведінки» шляхом постійного ознайомлення державних службовців з нормативно-законодавчими актами;
- забезпечено ознайомлення під особистий підпис з Вимогами та обмеженнями щодо проходження державної служби кожного спеціаліста управління;
- для забезпечення антикорупційного контролю при прийнятті кандидатів на державну службу, забезпечено прозорість добору кадрів та просування їх по службі;
- державним службовцям управління забороняється займатися підприємницькою діяльністю та забезпечено додержання вимог антикорупційного законодавства;
- кожен з державних службовців дав письмову згоду на обробку персональних даних;
- кожен з державних службовців під особистий підпис попереджений про не розголошення службової інформації, що використовується в роботі відділів та секторів управління;
- до всіх державних службовців доведені Загальні правила поведінки державних службовців;
- доведено під розпис та долучено до особових справ державних службовців управління «Методичні рекомендації щодо заборон і обмежень для державних службовців згідно із Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції»;
- доведено під особистий підпис «Пам’ятку щодо заборон і обмежень для державних службовців згідно із Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції» (уточнено із змінами Закону, станом на серпень 2014 року);
- розроблено План реалізації Державної програми запобігання і протидії корупції.
Спеціалістам управління постійно наголошується про неухильне дотримання норм антикорупційного законодавства, вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».
Відсутність в управлінні осіб, яким припинено державну службу відповідно до п.п. 2 і 7, ч.1 ст.30 Закону України “Про державну службу” та відсутність порушень вимог Закону, свідчить про нехильне дотримання працівниками управління норм Закону України “Про засади запобігання та протидії корупції”.
Остання зміна сторінки: 18-10-2018 14:19