Вимоги до Конвенції про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах щодо витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану
На сьогоднішній день, приділяючи важливе значення розвитку співробітництва в галузі надання правової допомоги у цивільних та сімейних справах, Україною підписано з багатьма державами та ратифіковано договори про правову допомогу та правові відносини у цій сфері.
Громадяни України та особи без громадянства, які проживають в Україні, витребовують документи на підтвердження фактів реєстрації актів цивільного стану, здійснених компетентними органами іноземної держави, через Міністерство закордонних справ України, якщо інший порядок не встановлено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Порядок надання правової допомоги щодо витребування документів про реєстрацію актів цивільного стану, зокрема, між державами-членами СНД, врегульовано Конвенцією про правову допомогу та правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах, підписаною 22.01.1993 року (далі-Конвенція) в редакції Протоколу до неї 1997року .
Правилами зазначеної Конвенції визначаються порядок зносин між Договірними сторонами, форма та зміст клопотання про надання правової допомоги, мова, яка використовується при її наданні, порядок витребування і вручення документів про реєстрацію актів цивільного стану.
Так, на виконання частини першої статті 14 наведеної Конвенції, в редакції Протоколу від 28.03.1997, Договірні Сторони зобов’язуються пересилати одна одній на прохання без перекладу та безоплатно свідоцтва про реєстрацію актів цивільного стану безпосередньо через органи реєстрації актів цивільного стану, з повідомленням громадян про пересилку документів.
Договірні сторони надають одна одній правову допомогу шляхом виконання дій, передбачених законодавством, у тому числі складання та пересилка документів про реєстрацію актів цивільного стану. Відповідно до ст. 17 Конвенції клопотання про надання правової допомоги складаються і направляються на російській мові, а при виконанні клопотань про правову допомогу вимагається докладання до документів, які пересилаються, і їх перекладів на російську мову.
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по Мукачівському району реєстраційної служби Мукачівського МРУЮ повідомляє про можливість попереднього запису на прийом громадян відділу державної реєстрації актів цивільного стану по Мукачівському району реєстраційної служби Мукачівського МРУЮ через електронний запис офіційного веб-сайту Головного управління юстиції в Закарпатській області.
Начальник відділу С.М.Пелюховська
Порядок державної реєстрації народження дитини одинокою матір’ю згідно частини 1 статті 135 Сімейного кодексу України
Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою факту народження фізичної особи та її походження. Про факт державної реєстрації акту цивільного стану органами державної реєстрації актів цивільного стану видається відповідне свідоцтво про народження на бланках суворої звітності, виготовлених за зразками та їх описами, затвердженими постановою КМУ від 10.11.2010 року № 1025 “Про затвердження зразків актових записів цивільного стану, описів та зразків бланків свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану”.
Державна реєстрація акту цивільного стану проводиться шляхом складання актового запису цивільного стану у присутності заявника. На підставі складеного актового запису цивільного стану у повній відповідності до нього видається свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану.
Заявникповинен бути ознайомлений з даними, унесеними до актового запису цивільного стану, який засвідчується печаткою і підписом керівника органу державної реєстрації актів цивільного стану та посадової особи, яка провела державну реєстрацію актів цивільного стану.
Працівники органів ДРАЦС зобов”язані додержуватись таємниці державної реєстрації актів цивільного стану. Відомості, які стали відомі працівнику органу ДРАЦС у зв”язку з державною реєстрацією акту цивільного стану, є конфіденційними і розголошенню не підлягають.
Для державної реєстрації актів цивільного стану подаються документи, які підтверджують факти, що підлягають державній реєстрації в органах ДРАЦС, а також паспорт. Документи, складені іноземною мовою, подаються для державної реєстрації актів цивільного стану разом з їх перекладами на українську мову, засвідченими в установленому порядку.
Державна реєстрація народження дитини проводиться з одночасним визначенням її походження та присвоєння прізвища, власного імені та по батькові.
Державна реєстрація народження проводиться за письмовою заявою матері дитини. При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли не має спільної заяви батьків або заяви батька чи рішення суду про визнання батьківства, запис у книзі державної реєстрації народження проводиться за спеціальними правилами. Так, за заявою матері у графі “Батько” зазначається прізвище матері, а власне ім”я та по батькові батька визначається на розсуд матері і видається відповідний документ (довідка або витяг) про те, що відомості про батька дитини записані за заявою матері. Це унеможливлює ототожнювання людини, зазначеної батьком у свідоцтві про народження дитини з людиною, прізвище, власне ім”я та по батькові якої співпадають з зазначеними матір”ю дитини. Отже, на таку людину, ім”я якої співпадає з визначеним матір”ю дитини, не можна покласти батьківські обов”язки.
Державна реєстрація народження дитини проводиться не пізніше одного місяця від дня народження дитини.
Начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану
по Мукачівському району реєстраційної служби
Мукачівського МРУЮ С.М.Пелюховська
Порядок повторної видачі свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян
Інколи трапляються випадки, коли втрачено або пошкоджено видане раніше свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану.
В такому разі необхідно звернутись до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за повторною видачею свідоцтва. Свідоцтво видається на підставі актового запису цивільного стану за заявою особи, щодо якої складено запис.
Для того, щоб отримати повторно свідоцтво необхідні такі документи:
1 повторна видача свідоцтва про народженняздійснюється за заявою особи, щодо якої складено запис ( в цьому випадку необхідний паспорт заявника (заявниці);
2 повторна видача свідоцтва про народження дітей може здійснюватись за заявою їх батьків, усиновителів, опікунів та піклувальників (необхідний паспорт одного з батьків, усиновителя, опікуна чи піклувальника та рішення про опікунство).
Особам, яким виповнилося 16 років, свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану може повторно видаватися за наявності паспорта. Свідоцтва про народження дітей повторно видаються їх батькам і усиновителям незалежно від віку дитини.
Особі, позбавленій батьківських прав, повторна видача свідоцтва про народження дітей не здійснюється.
Свідоцтва про смерть повторно видаються другому з подружжя, а також дітям, у томі числі й усиновленим; та їх законним представникам, близьким родичам померлого ( братам і сестрам, онукам, діду і бабі як з боку батька, так і з боку матері), особі, яка є спадкоємцем за законом або за заповітом...
Після припинення шлюбу внаслідок його розірвання свідоцтва про шлюб повторно не видаються. У таких випадках на письмове прохання заявників відділ ДРАЦС видає витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про шлюб щодо підтвердження дошлюбного прізвища.
Виникають випадки, коли самі громадяни не можуть звернутися до відділів державної реєстрації актів цивільного стану за повторною видачею свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану. У такому випадку повторна видача свідоцтв здійснюється відділами ДРАЦС на підставі нотаріально посвідченої довіреності.
Особам, які звернулися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану особисто, свідоцтва про державну реєстрацію актів явленні нимицивільного стану повторно видаються того ж самого дня при пред паспорта або паспортного документа.
Фізична особа по досягненні 16-річного віку має право на отримання витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян стосовно відомостей про себе та про своїх родичів за умови пред”явлення паспорта ( паспортного документа) і документів, що підтверджують родинні стосунки, за правилами та в порядку, передбачених Порядком ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
Начальник відділу державної реєстрації актів
цивільного стану по Мукачівському району
реєстраційної служби С.М.Пелюховська
Остання зміна сторінки: 18-10-2018 14:19