ВІДКРИТТЯ НОВИХ КПП, БУДІВНИЦТВО ДОРОЖНЬОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ТА БАГАТО ІНШИХ ВИРІШЕНИХ ПИТАНЬ - ЦЕ ПІДСУМКИ ЗАСІДАННЯ УКРАЇНСЬКО-УГОРСЬКОЇ МІЖУРЯДОВОЇ КОМІСІЇ У КИЄВІ.

Олексій Петров: «Вітаю закарпатців! На засіданні українсько-угорської міжурядової спільної комісії в Києві під головуванням міністра закордонних справ України Дмитра Кулеби та міністра зовнішньої економіки і закордонних справ Угорщини Петера Сійярто, було підписано протокол до якого увійшли майже усі питання щодо реалізації спільних українсько-угорських проектів на території області.»

Керівник області розказав про проекти, які будуть реалізовувати у рамках українсько – угорської співпраці:

Будівництво дорожнього сполучення між Нодьгодош та Велика Паладь завершено. Українська та угорська сторони домовилися про встановлення тут на КПП спільного контролю, підписавши відповідну міжурядову угоду. 

Щодо КПП Косино – Барабаш (12 годин) та Дзвінкове – Лонья (11 годин) – у перспективі сторони готові розглядати можливість цілодобової експлуатації. 

Угорська сторона зобов’язується побудувати автомобільну дорогу М3 «Дийда – Берегдароц» до українського кордону до 2023 року та долучення її до автомагістралі М-24 «Велика Добронь – Мукачево - Контрольно-пропускний пункт Берегово – Лужанка». 

Також розглядається можливість відкриття нового міжнародного пункту пропуску між селом Дийда в Україні та с.Берегдароц, 

Є намір реалізувати спільний проект щодо поліпшення стану мосту через річку Тиса на міжнародному дорожньому пункті пропуску ,,Чоп – Загонь”. 

Угорська сторона підтримала спільний запит угорської та української місцевих громад щодо забезпечення перетину кордону між Тарпою та Бадалово. 

Погоджено роботу щоденного прямого сполучення поїздами InterCity, між Будапештом та Мукачевом. Потяг курсує між двома містами на звичайній (вузькій) колії без зміни осей, час у дорозі скорочено з 9 до 7 годин. 

Спільний розвиток Малої залізниці долини Боржави та продовження її маршруту до Угорщини. Угорська сторона запропонувала на основі проекту "Сталий розвиток прикордонних регіонів, що забезпечується ефективним функціонуванням Карпатського Єврорегіону", який реалізовувався в рамках Програми транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна створення проекту з метою розвитку інфраструктури, орієнтованої на туризм. Пріоритетним завданням буде Мала залізниця долини Боржави. 

У селі Солотвино реалізовується проєкт REVITAL I щодо подолання екологічної катастрофи, за підтримки Стратегії ЄС для Дунайського регіону. 

Грантова програма у рамках Дунайської транснаціональної програми «ІНТЕРРЕГ Дунай» (Tid(y)Up - F(ol)low the Plastic from source to the sea: Тиса -Дунай інтегрований план дій для усунення забруднення пластиком річок”. Угорщина, Україна, Румунія, Сербія, Болгарія та Австрія протягом наступних 30 місяців розробляють стратегію зменшення забруднення водних об'єктів від невидимих мікропластичних та видимих пластикових відходів. Проєкт буде зосереджений на зменшенні використання пакувальних матеріалів. 

Угорська сторона запропонувала обмін досвідом щодо поводження з відходами: проектування та будівництво сміттєзвалищ, оцінка, рекультивація та відновлення застарілих сміттєзвалищ (наприклад у випадку сміттєзвалища Рахів); Що стосується екологічних проектів, обидві сторони підтвердили важливість реалізації проекту «Нульові відходи: теорія для всіх, практика для всіх у прикордонному регіоні» (абревіатура проекту: ZEROWASTE, ідентифікатор проекту: HUSKROUA / 1701 / LIP / 006) Європейською групою територіального співробітництва «Тиса» у рамках Спільної оперативної програми Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна програми «Трансграничне співробітництво ENI» на 2014-2020 роки та Стратегії поводження з відходами в Закарпатській області до 2030 року.

Міністр закордонних справ Угорщини Петер Сіярто під час брифінгу за підсумками зустрічі з главою МЗС України Дмитром Кулебою заявив , що з понеділка, 29 червня, на кордоні України та Угорщини почнуть працювати усі 5 пунктів пропуску, тоді як зараз працює лише один. Громадяни України можуть в’їхати на територію Угорщини з транзитною метою, або ж максимум на 24 години на 30 кілометрів вглиб території країни. З 29 червня цей режим залишиться чинним, з єдиною відмінністю у тому, що працювати буде не один, а усі 5 пунктів пропуску, зазначив Петер Сіярто.

«Дякую міністру закордонних справ України Дмитру Кулебі, який передав наші проекти на обговорення і відстоював їх! А також Івану Петрушці, голові Берегівської райадмінстрації, який допомагає у розвитку транскордонного співробітництва. Ми також мали неформальну розмову із Петером Сіярто. Подякував йому за підтримку у реалізації спільних українсько-угорських проектів»,-зазначив голова Закарпатської ОДА.  

Остання зміна сторінки: 30-06-2020 08:35