Навчальний рік підходить до завершення. Школярі з нетерпінням чекають канікул, а вчителі підсумовують результати навчального процесу. Зі своїми власними маленькими досягненнями та успіхами в навчанні йдуть на літніканікули й особливі школярі Мукачівщини, які здобувають освіту за інклюзивною системою навчання.
У Мукачівському районі для 18 учнів з особливими освітніми потребами організовано інклюзивне навчання у 17 класах. Днями ряд шкіл з інклюзивними класами проінспектував очільник району Сергій Гайдай разом з журналістами.
У Залужанській школі І-ІІІ ст. в. о. директора Сергій Мейсар показує кабінет математики, в якому триває урок у шостому класі. Поруч зі своїми друзями та однолітками навчається і Дмитро, якому допомагає асистент вчителя, що постійно працює в класі поруч з дитиною.
Учні із задоволенням розповідають про свого однокласника та друга, з яким всі товаришують та допомагають йому. А ще – разом грають у футбол, який є улюбленим видом активного відпочинку для Дмитра. Хлопчик і сам охоче розповідає про навчання, однокласників, захоплення. Він мріє стати футболістом, свої яскраві враження намагається втілити у малюнках, які створює під час індивідуальних занять у шкільного психолога. Тематика малюнків різноманітна: люди, будинки, міста, машини, природа, дослідження якої є ще одним захопленням хлопця, а урок з біології – улюбленим предметом.
У Завидівській ЗОШ І-ІІІ ст. знайомимося з Михайлом. Він вже дев’ятикласник. Як зазначає асистент вчителя Марія Ільницька, спрощена програма інклюзивної освіти допомагає хлопцю не відчувати своїх відмінностей та почуватися комфортно серед однокласників. Михайло також готовий до спілкування, але поводиться як доросла людина, на запитання відповідає стримано. Вчителі хлопця зазначають, що він дуже старанний, намагається працювати на уроках разом з усіма. У навчанні йому допомагають й індивідуальні заняття з психологічної корекції у шкільного психолога, які входять до програми навчання.
Зазначимо, навчальна програма є індивідуальною для кожної дитини та відповідає її потребам.
«Інклюзивна освіта несе в собів заємну користь, як тим учням, які нею охоплені, так і їхнім однокласникам, – коментує очільник району Сергій Гайдай, - школярі з особливими освітніми потребами реалізують своє право на якісну освіту, а їхні ровесники набувають умінь вибудовувати модель взаємовідносин, де головним пріоритетом є дружба, а не акцент на відмінностях».
Найважливіше, каже керівник району, що особливі школярі разом зі знаннями отримують ще й медичний та психологічний супровід та відчувають себе повноцінними членами суспільства, проживаючи разом зі своїми однолітками щасливий період дитинства.
Зазначимо, асистент вчителя, який працює з дитиною в інклюзивній системі навчання,обов’язково проходить курси підготовки та постійно співпрацює з методистами управління освіти, молоді та спорту. У школі урок веде педагог, асистент вчителя працює виключно з учнем, який потребує особливих освітніх умов.
Під час обговорення системи інклюзивноїо світи, мова заходить про дітей й вадами опорно-рухового апарату.
«На жаль, типові школи вже не переобладнати ліфтами чи пандусами на поверхах, - зазначає Сергій Володимирович, - але у всіх начальних закладах забезпечено рівний доступ всім на перший поверх будівель. За необхідності, і дирекція школи, і управління освіти забезпечать доступ дитини до навчання, закріпивши за даним класом кабінет на першому поверсі».
До слова, інклюзивна освітанабуває розвитку на всеукраїнському рівні. Так, в державі за ініціативи першої леді України Марини Порошенко стартував національний рух «За інклюзивну освіту в Україні!».
На момент написання матеріалу стало відомо, що 23 травня 2017 року, Верховна Рада України 156 голосами підтримала проект Закону про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг (№6437), який поглиблює право особливих учнів на якісну освіту, і як наслідок - соціалізацію та інтеграцію в суспільство.
Остання зміна сторінки: 18-10-2018 14:14