Роз"яснення Головдержслужби України в Закарпатській області

 Який порядок продовження терміну перебування на службі в органах місцевого самоврядування?

Згідно зі статтею 18 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" граничний вік перебування на службі в органах місцевого самоврядування становить 60 років для чоловіків і 55 років для жінок. Ці обмеження не поширюються на посадових осіб місцевого самоврядування, які обираються на посади відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Досягнення посадовою особою місцевого самоврядування граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування є підставою для припинення служби (стаття 20 цього Закону).

У разі необхідності термін перебування на службі в органах місцевого самоврядування може бути продовжено, але не більш як на п'ять років за рішенням сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної ради.

Продовження терміну перебування на службі в органах місцевого самоврядування є правом сільського, селищного, міського голови, голови районної, районної у місті, обласної ради, а не його обов'язком. Тому, перебування на службі посадових осіб місцевого самоврядування продовжується у кожному випадку окремо за поданням керівника відповідного структурного підрозділу (відділу, управління, іншого виконавчого органу ради) на термін в залежності від конкретної ситуації.

Рішення про продовження терміну перебування на службі в органах місцевого самоврядування приймається сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради до досягнення особою граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування та оформляється відповідним наказом чи розпорядженням.

У трудовій книжці посадової особи у розділі "Відомості про роботу" робиться запис про продовження терміну перебування на службі в органах місцевого самоврядування із зазначенням підстави для внесення запису (розпорядження голови, його номер і дата) та порядкового номеру запису.

 

Коли можна присвоїти черговий ранг жінці - державному службовцю, якщо два роки від дня, коли державному службовцю було присвоєно попередній ранг, виповнюється під час перебування жінки у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами? Чи правомірно для присвоєння чергового рангу обчислювати стаж сумарно: час з моменту присвоєння чергового рангу, відпрацьований до відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами, і час після виходу з відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку повинен дорівнювати двом рокам ?.

 

Порядок присвоєння рангів державним службовцям передбачений статтею 26 Закону України "Про державну службу" та Положенням про ранги державних службовців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.96 N 658.

При прийнятті на державну службу службовцю присвоюється ранг у межах відповідної категорії посад. Для присвоєння чергового рангу в межах відповідної категорії посади державний службовець повинен успішно відпрацювати на займаній посаді два роки. За виконання особливо відповідальних завдань державному службовцю може бути присвоєно черговий ранг достроково в межах відповідної категорії посад. При присвоєнні рангу державному службовцю робиться відповідний запис у трудовій книжці.

Згідно з пунктом 4 вказаного Положення через два роки після присвоєння державному службовцю відповідного рангу керівник державного органу за поданням безпосереднього керівника розглядає питання щодо можливості присвоєння йому чергового рангу. Позитивне рішення приймається за умови успішної роботи державного службовця.

Зарахування періоду перебування у відпустці по вагітності та пологах, а також у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею віку 3-х років до періоду успішно відпрацьованих двох років, що дає підставу для присвоєння чергового рангу державного службовця, законодавством не передбачено, оскільки особа в цей час не виконує своїх обов'язків, передбачених посадовою інструкцією.

У випадку переривання періоду успішно відпрацьованих двох років такими відпустками чи співпадання дати присвоєння працівнику чергового рангу в період, коли він перебуває у згаданих відпустках стаж - успішно відпрацьовані два роки переривається, і повинен рахуватися сумарно, тобто частина стажу до зазначених відпусток і частина після.

Рішення ж про присвоєння рангу державного службовця особі, яка перебувала у такій відпустці, приймається керівником державного органу, з яким працівник перебуває у трудових відносинах, з урахуванням результатів (оцінки) роботи такої особи.

 

Чи можливе перенесення на іншу дату або скасування проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, якщо є кандидати для участі у конкурсі, але термін прийняття документів вже закінчився? З яких підстав? Чи може бути причиною скасування конкурсу інформація про скорочення штату в органі державної влади ?.

 

Згідно зі статтею 15 Закону України "Про державну службу" прийняття на державну службу на посади третьої - сьомої категорій, передбачених статтею 25 цього Закону, здійснюється на конкурсній основі, крім випадків, коли інше встановлено законами України.

Порядок проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2002 N 169.

Умови проведення конкурсу в окремому державному органі відповідно до цього Порядку визначаються його керівником, який призначає на посади та звільняє з посад державних службовців.

Конкурс проводиться поетапно:

1) публікація оголошення державного органу про проведення конкурсу в пресі або поширення його через інші засоби масової інформації (державний орган, у якому проводиться конкурс, зобов'язаний опублікувати оголошення про проведення конкурсу в пресі або поширити його через інші офіційні засоби масової інформації не пізніше ніж: за місяць до початку конкурсу та довести його до відома працівників органу, в якому оголошується конкурс);

2) прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, та їх попередній розгляд на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до відповідного рівня посади (кадрова служба державного органу перевіряє подані документи на відповідність їх встановленим вимогам щодо прийняття на державну службу, передбаченим для кандидатів на посаду державного службовця);

3) проведення іспиту та відбір кандидатів (дати чи терміну обов'язкового проведення конкурсу після публікації оголошення про його проведення згаданим Порядком не встановлено, тому кадрова служба за погодженням з головою конкурсної комісії визначає дату проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце і час його проведення).

Після визначення дати проведення іспиту з вагомих на те причин вона, за погодженням з головою конкурсної комісії може бути перенесена.

Рішення про проведення конкурсу приймається керівником органу за наявності вакантної посади державного службовця.

У разі, якщо після прийняття такого рішення, керівнику органу стало відомо про скорочення чисельності або штату працівників, що закріплено на нормативному рівні, у зв'язку з відсутністю потреби заповнення вакантних посад, рішення про проведення конкурсу може бути скасовано.

Остання зміна сторінки: 18-10-2018 14:19