У Мукачівській РДА відбулася нарада - семінар з новообраними сільськими головами

Нарада-семінар з новообраними сільськими головами відбулася у малому залі Мукачівської РДА. Мета проведення – роз’яснення норм чинного законодавства, правил ведення документування та ознайомлення з новаціями у законодавчій сфері. Наради у формі семінарів із залученням профільних фахівців – керівників структурних управлінь та відділів районної адміністрації та очільників служб та державних установ, - відбувається не вперше. Цього разу на розглянули низку важливих питань:

1. Проставлення апостилю на документах

2. Про зміни в законодавстві щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно

3. Про роз’яснення Закону України «Про внесення змін до ст.. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо поіменних голосувань

4. Про порядок розроблення та затвердження містобудівної документації

Відкриваючи нараду - семінар з новообраними сільськими головами, керівник Мукачівської РДА Сергій Гайдай запросив усіх присутніх до активного діалогу під час обговорення питань

«Новацій у законодавстві – багато, - констатував Сергій Володимирович, - відбуваються важливі зміни, які додають повноважень на місцях, одночасно посилюючи міру відповідальності. Це – перші кроки до децентралізації, тому важливо, щоб семінари проходили в активному форматі запитань – відповідей, а результатом стало вдосконалення роботи у сільрадах.

Щодо поняття апостилю та порядку його проставляння на документах, роз’яснення надала Олеся Меренич – начальник Мукачівського міськрайонного управління юстиції.

Апостиль – це міжнародна стандартизована форма заповнення відомостей про законність документа для пред’явлення його на території інших держав, які визнають таку форму легалізації.

Як повідомила Олеся Степанівна, наприкінці минулого року в Україні створено Електронний реєстр апостилів, який єдиною електронною базою даних, що містить відомості про проставлений апостиль з дня його запровадження. Таким чином, будь – яка особа за допомогою мережі Інтернет зможе безоплатно перевірити факт видачі апостиля на веб сторінці Електронного реєстру.

Роберт Мангур – начальник відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Мукачівського МРУЮ ознайомив присутніх зі змінами у законодавстві щодо проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01 січня 2016 року.

Як наголосив Роберт Мангур, з 01 січня 2016 року функції органів юстиції у зазначеній сфері поступово передаються на місця. А з 30 квітня 2016 року суб’єктами державної реєстрації визначено виконавчі органи сільських та селищних рад. Сільради можуть здійснювати функції державної реєстрації після прийняття на своїх пленарних засіданнях рішень про здійснення таких повноважень за умови готовності до їх реалізації.

Отримані кошти за проведення державної реєстрації будуть спрямовані до місцевих бюджетів.

Оксана Хома – завідувач юридичного сектору апарату райдержадміністрації наголосила присутнім головам сіл про те, що з 23 лютого набирає чинності Закон України «Про внесення змін до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо поіменних голосувань .

«Зміни у законодавстві тягнуть за собою приведення Регламенту роботи відповідної ради у відповідність до чинного законодавства, - наголосила Оксана Іванівна. – Так, починаючи з 23 лютого, рішення рад всіх рівнів приймаються відкритим поіменним голосуванням, результати повинні бути оприлюднені та становити невід’ємну частину протоколу сесії ради».

Такою юридичним сектором райдержадміністрації було підготовано порівняльну таблицю щодо змін у законодавстві та ряд допоміжних матеріалів щодо оформлення таких важливих документів як наказ, доручення та розпорядження.

Євгенія Тимчишин – в.о.  начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури райдержадміністрації роз’яснила присутнім порядок розроблення та затвердження містобудівної документації.

У своїй доповіді Євгенія Тимчишин наголосила, що стан забезпечення містобудівною документацією у Мукачівському районі залишається незадовільним. Більшість генеральних планів населених пунктів є застарілими, термін дії такого документі становить 15-20 років. Діючі ж виготовлені 20-30 років тому назад та не відповідають дійсності.

На даний час із 88 населених пунктів району генеральний план мають 75, з яких у 72 населених пунктах – закінчився розрахунковий термін дії документів.

Також Євгенія Тимчишин наголосила, що, відповідно до законодавства, замовником розроблення містобудівної документації в межах населеного пункту є виконавчий орган сільської, селищної ради, а за межами населеного пункту – районна державна адміністрація.

Нарада семінар тривала понад дві години, у ході обговорення кожного питання голови сіл задавали додаткові запитання та обговорювали застосування норм законів на місцевому рівні, враховуючи специфіку як району, так і населених пунктів зокрема.

Остання зміна сторінки: 18-10-2018 14:15